Dołącz do czytelników
Brak wyników

Nowe kampanie inteligentne Google pomagają małym i średnim firmom dotrzeć do klientów online

Artykuł | 8 listopada 2018 |
336
Wyszukiwania związane ze świętami zaczynają się już w listopadzie - to także czas na przygotowanie kampanii reklamowych

Google udostępnia w Polsce nowe narzędzie reklamowe - Kampanie inteligentne, które dzięki wykorzystaniu technologii uczenia maszynowego pozwoli przedsiębiorcom w prosty sposób zarządzać kampaniami reklamowymi online. Rozwiązanie powstało z myślą o małych firmach, które często samodzielnie tworzą swoje kampanie online. Przyjazny interfejs oraz zautomatyzowane funkcje pozwolą im zoptymalizować pracę oraz jej efekty. Kampanie inteligentne przedsiębiorcy mogą wykorzystać już teraz, ponieważ koniec roku to czas intensywnego ruchu w handlu z uwagi na przedświąteczne promocje i zakupy. Dla firm oznacza to możliwość znacznego zwiększenia swoich obrotów, jednak pod warunkiem, że przygotują się odpowiednio wcześniej. Jak wynika z analizy trendów wyszukiwania liczba zapytań dotyczących prezentów czy Czarnego Piątku zaczyna bowiem wzrastać już w połowie listopada.

Warszawa, 8 listopada 2018 r. - Święta nieodłącznie wiążą się z zakupami, a w 2017 r. polska rodzina wydała na ten cel średnio 882 zł, czyli o 2% więcej niż rok wcześniej. Odpowiednio 51% z tej kwoty jest przeznaczana na prezenty, 39% na jedzenie, a 10% na spotkania z bliskimi. Warto także zwrócić uwagę, że prawie połowa Polaków zadeklarowała, iż kupi prezenty online, a 20% poprzez telefon komórkowy. Konsumenci zaplanowali swoje wydatki z wyprzedzeniem w aż 62% przypadków. 23% Polaków stwierdziło, że zakupy zrobi już w listopadzie, a 39% przewidziało je na pierwszą połowę grudnia.[1]

Kampanie inteligentne dla małych i średnich przedsiębiorstw

Jak wynika z trendów wyszukiwania internauci zaczynają rozglądać się za prezentami czy innymi artykułami niezbędnymi do przygotowania świąt już w połowie listopada, co oznacza, że przedsiębiorcy powinni przygotować się ten intensywny dla handlu okres już teraz. Dlatego Google udostępnia właśnie Kampanie inteligentne, czyli nowe narzędzie reklamowe, które im w tym pomoże. Rozwiązanie wykorzystuje technologie uczenia maszynowego do zarządzania kampaniami reklamowymi online na podstawie informacji przekazanych przez firmę, jej witryny oraz profilu Google Moja Firma. Przedsiębiorcy mogą wybrać cele, na których uzyskaniu najbardziej im zależy, na przykład telefony od klientów czy działania na stronie internetowej. Po skonfigurowaniu kampanii reklamowej technologia uczenia maszynowego automatycznie optymalizuje ją tak, aby zapewnić wyniki, które są dla firmy najbardziej pożądane.

Do narzędzia została dodana też funkcja wyboru grafiki, przydatna szczególnie dla małych firm. Po wskazaniu istniejących materiałów, takich jak zdjęcia, logo, nagłówki i opisy, narzędzie Kampanie inteligentne przetestuje kombinacje obrazów i tekstu, aby stworzyć najskuteczniejszą reklamę wizualną.

Wyszukany Czarny Piątek

Wśród Polaków istnieje coraz większa świadomość przedświątecznych promocji, a szczególnie Czarnego Piątku, który w tym roku wypada 23 listopada. W ubiegłym roku internauci wpisali w wyszukiwarkę aż 2,7 miliona zapytań o ten dzień, co stanowiło również 108% roczny wzrost. Natomiast wyszukiwania związane z Dniem Darmowej Dostawy wypadającym 5 grudnia, wzrosły w 2017 r. o 97% w skali roku. Polacy coraz bardziej interesują się także prezentami oraz wyprzedażami w ogóle. W okresie przedświątecznym w 2017 r. internauci wpisali 3,7 miliona zapytań o prezenty, czyli o 9% więcej niż rok wcześniej. Liczba zapytań o wyprzedaże także zanotowała wzrost - o 45%.[2] Hasło Czarny Piątek jest najczęściej wyszukiwane w połączeniu z konkretnymi markami i nazwami sklepów, co dla przedsiębiorcy stanowi wyraźny sygnał, że jeżeli oferuje klientom promocje tego dnia powinien uwzględnić to hasło w swojej kampanii. W okresie przedświątecznym Polacy szukają także inspiracji na prezent, o czym świadczą wyszukiwania: prezenty na święta, prezenty pod choinkę, prezent dla chłopaka, dla dziewczyny, dla przyjaciółki.[3]

Za czym rozglądają się Polacy?

Przedsiębiorcy z określonych branż powinni także zwrócić uwagę na to jakie hasła w grudniu szczególnie interesują internautów. Na przykład w kategorii moda i akcesoria najszybciej zyskującymi popularność zapytaniami w końcówce 2017 r. były sukienki sylwestrowe, smartwatch, burleska, zegarki damskie i męskie, okulary VR, portfel damski czy czapka Mikołaja. W obszarze piękno i pielęgnacja najbardziej rosło zainteresowanie paznokciami świątecznymi, paznokciami na sylwestra, makijażem sylwestrowym, depilatorem laserowym, zestawem do hybryd, szczoteczką elektryczną, jak i soniczną. W kategorii elektronika najszybciej zyskującymi popularność hasłami były języki programowania dla dzieci, słuchawki bezprzewodowe, smart switch, gramofon, p...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy