Inteligentne zarządzanie mediami, czyli Media Inteligence pozwala nam na cofnięcie się o krok. Dzięki temu możemy spojrzeć na naszą dotychczasową strategię nie tylko z nowej, ale także opartej na konkretnych liczbach perspektywy.
POLECAMY
Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Adobe 76% specjalistów ds. marketingu jest zdania, że praca oparta na danych liczbowych jest kluczem do osiągnięcia sukcesów marketingowych. Jeżeli należysz do tych 76%, to poniższe rady pomogą Ci zrozumieć jak wykorzystać możliwości Media Inteligencew opracowaniu lepszej strategii marketingowej na rok 2018.
Opracowanie celów marketingowych na podstawie kryteriów S.M.A.R.T
Dane statystyczne nadają nie tylko kontekst dyskusji, ale także decydują o jej treści i kierunku. Przy planowaniu strategii marketingowej sytuacja wygląda podobnie. Dane statystyczne obrazują nam aktualną sytuację oraz pomagają w podejmowaniu ważnych strategicznie decyzji. Dlatego też każdy specjalista rozumie jaką wartość ma opracowywanie celów marketingowych na podstawie kryteriów S.M.A.R.T. Żeby spełnić te kryteria potrzebne jest jednak narzędzie, które będzie dawało dostęp do konkretnych danych ilościowych i jakościowych, takich jak:
- Liczba publikacji
- Potencjalny zasięg osiągnięty przez opublikowane w mediach artykuły
- Porównania wydźwięku artykułów dot. ważnych tematów lub konkurentów
- Ekwiwalent reklamowy, który pozwala na przedstawienie pieniężne osiągniętego w mediach zainteresowania
- Kontekst, w którym występuje w mediach dany temat
- Mapa świata wskazująca kraje lub regiony, w których dana marka lub wydarzenie są często poruszanym tematem
- Lista najważniejszych źródeł lub profili, które publikują na dany temat
Dokładniejsza analiza z wykorzystaniem Media Inteligence
Wymienione powyżej funkcje uzupełniają się wzajemnie, dlatego też są integralną częścią wielu narzędzi do monitorowania mediów, w tym także Meltwater. Korzystanie ze wszystkich tych wskaźników równocześnie daje jeszcze lepszy wgląd w aktualną sytuację. W dzisiejszych czasach jest to szczególnie ważne, ponieważ nie wystarczy wiedzieć o tym, że ktoś o nas napisał, trzeba też umieć z zebranych danych wyciągać wnioski na przyszłość. Dzięki zestawieniu ze sobą np. ilości artykułów oraz zasięgu źródeł, w których zostały one opublikowane, możemy przeanalizować jakość piszących na dany temat źródeł.
Ważnym elementem jest również równoległe analizowanie sytuacji zarówno na portalach informacyjnych, jak i w mediach społecznościowych, ponieważ dobry wizerunek firmy nie zależy tylko od jednego opublikowanego artykułu albo postu, ale opiera się na całokształcie. Dlatego też warto porównywać ze sobą dane różnego rodzaju by na podstawie otrzymanych wyników zidentyfikować specyficzne zależności oraz dowiedzieć się w jakich mediach dana marka jest silniejsza.
Analiza z wykorzystaniem...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!