Nie tylko UI. Strategiczne podejście do projektowania aplikacji mobilnych

Temat numeru

Rosnąca liczba użytkowników mobilnych oraz „mobile only” wymaga od nas zintensyfikowania i zoptymalizowania działań w tym kanale. Aplikacja mobilna może być jednym z najbardziej efektywnych narzędzi wchodzenia w interakcje z klientami pod warunkiem dopasowania jej do potrzeb, oczekiwań, a nawet ograniczeń odbiorców.

Czy Twój klient potrzebuje aplikacji mobilnej?

Jeżeli myślisz o aplikacji mobilnej, to przed rozpoczęciem prac graficznych czy programistycznych powinieneś przejść przez kilka kluczowych etapów, które pozwolą Ci uniknąć niekończących się poprawek, błędów wymagających czasochłonnych zmian na już zaprojektowanych ekranach lub ciągłego dodawania nowych elementów. Bez solidnych fundamentów projekt, którego chcesz się podjąć, może okazać się spektakularną i niezwykle kosztowną porażką.
Jednym z największych wyzwań, z jakimi będziesz musiał się zmierzyć, jest utrzymanie zaangażowania użytkowników. Bez niego nie osiągniesz zadowalającego poziomu retencji. W dynamicznie zmieniającym się świecie konsumenci oczekują produktów i usług dostosowanych do ich nawyków oraz przyzwyczajeń. Musisz skutecznie wykorzystać wiedzę o swoich klientach do budowania zintegrowanego doświadczenia, które pozwoli w najszybszy możliwy sposób zaspokoić ich konkretne potrzeby. Wykorzystaj badania jakościowe, które umożliwią Ci nie tylko zdefiniowanie tego, czego potrzebują Twoi odbiorcy, ale co ważniejsze – niejednokrotnie dostarczą ciekawych pomysłów, propozycji konkretnych rozwiązań, a nawet pomogą odpowiedzieć na pytanie, jak wprowadzić jakąś usługę lub funkcję w sposób, który zainteresuje konsumentów. To Twoja szansa na zdobycie cennej przewagi konkurencyjnej.

POLECAMY

Przeprowadzenie badania potrzeb pozwala:

  • określić cechy osobowości, postawy, wartości, zainteresowania i styl życia klientów,
  • zrozumieć i poznać ich potrzeby oraz motywacje,
  • zidentyfikować kluczowe wzorce behawioralne różnicujące klientów,
  • poznać ich preferencje związane z usługami, które oferujesz.


W trosce o zaspokajanie potrzeb użytkowników nie trać z oczu swojego celu biznesowego. Projektowanie i wdrażanie aplikacji mobilnej to długoterminowe przedsięwzięcie wymagające zespołu lub sprawdzonego partnera, zaangażowania i budżetu, dlatego podejmując decyzję o jego realizacji, musisz być pewny, że jest to działanie, które w najbardziej efektywny sposób przybliży Cię do jego realizacji. 

Przed rozpoczęciem prac nad aplikacją: 

  1. Zoptymalizuj stronę internetową pod kątem urządzeń mobilnych.
    Niejednokrotnie odpowiednio zaprojektowany i użyteczny serwis internetowy potrafi zaspokoić wszystkie potrzeby klientów korzystających z urządzeń mobilnych. Zainwestuj w audyt UX, zbieraj i analizuj dane o swoich użytkownikach, a przekonasz się, czy decyzja o własnej aplikacji mobilnej ma biznesowe uzasadnienie. Badania, które realizujemy w Mobee Dicku, pokazują, że bardzo często użytkownicy nie widzą różnicy pomiędzy dobrą stroną mobilną a aplikacją – podczas rozmowy deklarują, że używają aplikacji, która nie istnieje.
  2. Sprawdź aplikacje swoich konkurentów.
    Analiza konkurencji pomoże Ci ocenić potencjał rynkowy Twojego pomysłu...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy