Najlepsze reklamy perfum: Znasz je wszystkie?

Aktualności
   Tematy poruszane w tym artykule  
  • Jak dźwięk i muzyka wpływają na skuteczność reklamy perfum, używając znanych hitów lub niszowych utworów.
  • Rola koloru i obrazu w reklamach perfum w budowaniu skojarzeń i sugerowaniu zapachu.
  • Znaczenie ambasadorów marek i udział celebrytów w kampaniach reklamowych perfum.
  • Elektryzujące połączenie Charlize Theron i klasycznych ikon kina w reklamie perfum Dior J’adore.
  • Wykorzystanie emocjonalnych skojarzeń w reklamie perfum Miss Dior z Natalie Portman, podkreślających różne oblicza miłości.
  • Minimalistyczne podejście w reklamie perfum Voyage d'Hermès bez udziału znanych osobistości.
  • Hołd dla Coco Chanel w kampanii reklamowej perfum Gabrielle, z Kristen Stewart w roli głównej.
  • Reklama CHANEL N°5 z 2004 roku z Nicole Kidman jako przykład miniatury filmowej na potrzeby promocji perfum.
  • Brad Pitt prezentujący damskie perfumy CHANEL N°5 w niezwykle oryginalnym i zapamiętywalnym spocie.
  • Kontrowersyjna reklama perfum Kenzo World, w której Margaret Qualley buntuje się przeciwko konwencjom.

Co sprawia, że zatrzymujemy wzrok i nie mamy ochoty przełączyć kolejnej propozycji z bloku reklamowego? Dlaczego niektóre spoty zyskują tak wielką popularność, że stają się viralami, doczekują się licznych przeróbek i po prostu się o nich mówi? Oto najpiękniejsze, najbardziej emocjonujące i nietypowe reklamy perfum.

Najlepsze reklamy perfum – tajemnice ich sukcesu

Analizując reklamy luksusowych perfum, można dojść do wniosku, że kluczowych jest kilka elementów:

  • dźwięk – specjaliści od marketingu badają aktualne gusta i wykorzystują znane i lubiane hity najlepszych wykonawców. Sprawdza się także metoda kontrastu i zaskoczenia, więc często wybierane są także piosenki lub utwory niszowe, z dawnych lat lub klasyczne. Klucz jest jeden: mają budzić emocje i nimi przyciągać nas do oglądania;
  • kolor i obraz – telewizory nie potrafią jeszcze przekazywać zapachów, dlatego trzeba posłużyć się siłą sugestii i metaforą. Obrazy i użyte barwy mają budzić skojarzenia, które następnie przeniesiemy na perfumy. Zapach jest kwiatowy i delikatny? Prawdopodobnie reklama będzie sensualna, pastelowa, mogą się w niej pojawić konkretne rośliny wykorzystane w kompozycji. Liczy się także temperatura barwowa: perfumy ciepłe i wyraziste będą przedstawiane jako czerwień i złoto; orzeźwiające jako lodowy błękit, odcienie niebieskiego; a leśne w otoczeniu zieleni;
  • ambasadorzy – luksusowe marki płacą miliony dolarów za gaże aktorów, modelek i celebrytów, którzy staną się ich twarzami. Zazwyczaj wybiera się osoby, które aktualnie są na topie, np. wystąpiły  jakimś hicie filmowym lub wydały głośną płytę. Niektóre marki ryzykują i chcąc się wyróżnić, proponują reklamy bez udziału gwiazd.

Przedstawiamy najlepsze realizacje reklam perfum, od których nie mogliśmy oderwać wzroku.

Perfumy Dior J’adore – reklama z Charlize Theron i ikonami kina

Twarzą marki Dior i jednych z najpopularniejszych perfum J’adore jest Charlize Theron. Jej elektryzująca uroda, posągowa figura oraz siła, jaką przekazuje samym spojrzeniem to znak rozpoznawczy spotów dla tej linii zapachowej. Reklamy zazwyczaj utrzymane są w kolorystyce złota i mają odzwierciedlać kobiecą moc, elegancję, szyk oraz pewność siebie.

Aby wpisać J’adore w poczet perfum kultowych, w jednym z pięknych spotów z 2011 roku marka postawiła nie tylko na współczesną ikonę kina, ale ożywiła gwiazdy dawnych lat. Zobaczymy w nim Marlene Dietrich, Marilyn Monroe i Grace Kelly. Mimo tego obraz jest na wskroś współczesny, okraszony piosenką „Heavy Cross” Gossip.

Sprawdź zestawy perfum na Empik.com >>>

Reklama perfum Miss Dior z Natalie Portman – ile zrobisz dla miłości?

 “And You, what would you do for love?” – pyta z ekranu Natalie Portman w spocie w reżyserii Emmanuela Cossu dla perfum Dior Miss Dior. Otrzymujemy obrazy różnych obliczy miłości: namiętności, delikatności, macierzyństwa, nieograniczonego szczęścia, ale też szaleństwa czy gorących kłótni kochanków. Wiemy, że to bajka i opowieść niczym z romansu, jednak obrazy są nam bliskie i naturalne. Reklama łączy też silne, emocjonalne skojarzenia: zapach Miss Dior to kwintesencja miłości w całym jej spektrum. Wrażenia te podkreśla refren bardzo mocnej piosenki „Chandelier” od Sia.

Reklama perfum Voyage d'Hermès – sukces bez udziału gwiazd

Minimalizm w reklamie perfum? Tego nie doświadcza się często. W spocie Hermèsa nie wykorzystano także żadnej znanej osoby. Głównymi bohaterami jest szlachetny koń i biały gołąbek, które mają być sugestywnym przedstawieniem wolności, naturalności i dzikości. Subtelnie, emocjonalnie i przede wszystkim inaczej, niż w innych tego typu produkcjach.

Gabrielle Chanel – reklama perfum z Kristen Stewart o początkach Coco Chanel

Perfumy Gabrielle to prawdziwy hołd złożony Coco Chanel, powracający do jej korzeni. Ikoniczna projektantka tak naprawdę nazywała się Gabrielle Bonheur Chanel. Reklama z Kristen Stewart może więc pokazywać jej wyrwanie się do wielkiego świata, w którym mogła w pełni rozkwitać. Postać grana przez popularną aktorkę w początkowych minutach spotu walczy z materią, która ją więzi, by w konsekwencji wydostać się na światło dzienne i z nadzieją spojrzeć w słońce. Sugestia siły kobiecości oraz mocy podkreślona przez utwór „Runnin, (Lose it All)” Naughty Boy ft. Beyonce.

Reklama CHANEL N°5 z 2004 roku z Nicole Kidman – reklama czy miniatura filmowa?

Reklama, na którą wydano ponad 33 miliony dolarów, nie jest zwykłym spotem, ale prawdziwą miniaturą filmową, wyreżyserowaną przez Baza Luhrmanna, który był odpowiedzialny za bajkowy „Moulin Rouge”. W obrazie z Nicole Kidman da się wyczuć podobny klimat. Mamy pełną historię, która nie traci nawet po streszczeniu w kilku minutach. Aktorka gra gwiazdę, która ucieka od życia w świetle fleszy w ramiona mężczyzny, którego poznała w taksówce. W opowieści padają słowa, że nieznajomy (Rodrigo Santoro), jest chyba jedyną osobą, która nie zna prawdziwej tożsamości pięknej kobiety. Po chwilach spędzonych z nią, w jego pamięci na zawsze pozostaje zapach. Zdanie “her kiss, her smile, her perfume” stało się sloganem powtarzanym do teraz.

Brad Pitt w reklamie damskich perfum CHANEL N°5

Być może to nie przypadek, że flagowy zapach Chanel reklamowany jest przez najbardziej sugestywne i oryginalne filmy, które zapadają w pamięć na długo. Kolejną realizacją jest nietypowy spot z hasłem „It's not a journey... every journey ends”. Nietypowy, bo bardzo oszczędny w formie I jedyny spot reklamujący damskie perfumy, w którym występuje jedynie gwiazda męska. Czarno-biała reklama to właściwie monolog Brada Pitta. Dzięki jego spojrzeniu wierzymy we wszystko, co powie. Pojawia się kolejna wyliczanka znana już z filmów dla Chanel: “moje szczęście, moje przeznaczenie, mój los”.

Reklama perfum, budząca kontrowersje - Kenzo World

Kombinacja peonii, jaśminu, tajemniczego ambroksanu i czerwonych owoców od Kenzo stała się popularna właśnie po emisji kontrowersyjnej reklamy z aktorką Margaret Qualley. Reżyser Spike Jonze sprawił, że wszyscy zastanawiali się, jak pachnie World, skoro otrzymał taką wizualizację. W pierwszych minutach widzimy kobietę w zielonej sukni, która słucha przemówienia w otoczeniu eleganckich, starszych osób. Dostrzegamy pierwsze oznaki jej zmieszania i skrępowania. Bohaterka wychodzi, by po chwili rozpocząć dziwaczny taniec na korytarzach wyłożonych marmurem. Sprzeciwia się konwencjom i zasadom. Może wygłupiać się i szaleć – być sobą.

CHANEL N°5 - film Train de Nuit z Audrey Tautou od reżysera “Amelii”

Kolejna reklama Chanel to wizualny przysmak dla fanów “Amelii”. Jest jakby kolejną częścią tej historii, bo tworzy go hipnotyzująca Audrey Tautou oraz reżyser filmu Jean Pierre-Jeunet. Otrzymujemy więc bajkową podróż pociągiem podobnym do Orient Expressu w kolorystyce i konwencji charakterystycznej dla twórcy. Kolejny przykład artystycznej miniatury filmowej z perfumami w tle.

Dior Homme – dwie wersje reklamy perfum z Robertem Pattinsonem

“If you want a boxer, I will step into the ring for you. If you want a lover, I’ll do anything you ask me to. I’m your man” – słowami I muzyką Leonarda Cohena rozpoczyna się spot z Robertem Pattinsonem. To jakby odpowiedź na reklamę z Natalie Portman. Ponownie widzimy całe spektrum miłości: czułość, namiętność, drapieżność, troskę. Warto wiedzieć, że reklama doczekała się dwóch wersji i można znaleźć wersję nieocenzurowaną, bardziej uwodzicielską.

Przypisy