Money follows eyeballs, czyli fenomen TikToka

TIK TOK

TikTok pod koniec ubiegłego roku był najczęściej pobieraną aplikacją na świecie, notując tym samym 66 milionów instalacji. Pierwszy miliard użytkowników osiągnął on szybciej niż jakakolwiek inna platforma społecznościowa w przeszłości. Aplikacja stworzona przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance to azyl pokolenia Z, dlatego starszym grupom pokoleniowym ciężko jest się do niego dostać. Czym on jest, dlaczego podbił serca użytkowników i przede wszystkim jak wykorzystać jego marketingowy potencjał?

Pandemia, ekspansja trendu mobile-only, wykorzystanie kontentu wideo i doskonałe algorytmy uczenia maszynowego: to tylko niektóre ze składowych sukcesu TikToka. Aplikacja zdominowała listy najchętniej pobieranych programów na obu najpopularniejszych systemach mobilnych: iOS i Android. Na całym świecie dziecko chińskich programistów ma już miliard użytkowników, a w samej Polsce jest ich ponad 2,5 miliona – to o pół miliona więcej niż wynosi liczba wszystkich mieszkańców Warszawy. TikTok dostępny jest w ponad 150 krajach, w 75 wersjach językowych i stał się ulubioną platformą społecznościową pokolenia Z.
To także jedna z najbardziej magnetycznych aplikacji, która w statystykach przykuwania do ekranu wyprzedziła już nawet Facebooka. Użytkownicy średnio spędzają tam ponad godzinę dziennie, co stanowi doskonały fundament do budowy skutecznej kampanii i podtrzymywania relacji z odbiorcą. 

POLECAMY

Kim są użytkownicy TikToka?

Dla pokolenia Z telefon komórkowy jest naturalnym przedłużeniem ręki i w większości zastępuje im tradycyjne media. To właśnie przez duże zaangażowanie tej grupy wiekowej TikTok pobija rekordy popularności i wyznacza trendy w branży. Jak podaje GetHero w raporcie „Kim są polscy użytkownicy TikToka?”, największa część użytkowników to osoby w wieku 14–15 lat (ponad 37%), które już w niedalekiej przyszłości będą pod...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy