Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

24 lipca 2017

Miejsce DOOH na polskim rynku reklamowym

186
Wyniki najnowszego badania Ocean Outdoor mówią że 88 procent badanych specjalistów ds. reklamy z całego świata widzi w działaniach DOOH największy potencjał. Tuż za nim jest mobile i VOD. Co sądzą o tym eksperci z Polski? Gdzie widzą największy potencjał? Odpowiedź w poniższym artykule

DOOH w Polsce i na świecie

POLECAMY

Jeśli chodzi o rynek polski na chwilę obecną jedynych danych dostarcza nam badanie przeprowadzone przez firmę MyLED. Wynika z niego, że 86% polskich ekspertów uważa DOOH za innowacyjną formę reklamy, a 79% procent przyznaje, że jest ona atrakcyjniejsza w odbiorze niż tradycyjny outdoor.

Zarówno badania Ocean Outdoor jak i MyLED pokazują, że znaczenie komunikacjidigital OOH na świecie wzrasta, wyprzedzając inne media reklamowe. W Polsce nie trudno zauważyć, że coraz więcej marek decyduje się na ten rodzaj kampanii. Wiele z nich śledzi światowe trendy reklamy DOOH i sukcesywnie przenosi je na nasz rynek, czego przejawem są głównie realizowane kampanie DOOH, szczególnie te interaktywne.

Za granicą uznaniem cieszy się zastosowanie technologii rozpoznawania wybranych elementów otoczenia i w oparciu o ich analizę w czasie rzeczywistym, tworzenia  spersonalizowanych treści. Często także realizowane są kampanie uzależniające content od parametrów, np. warunków atmosferycznych, czy danych real time pobieranych z sieci.

Przyglądając się natomiastbliżejtemu jak marki wykorzystują cyfrowy outdoorw naszym kraju, można zaobserwować

3 najczęściej wybierane przez reklamodawców kierunki działań, w których DOOH znajduje zastosowanie. Są to synergiakomuniacji, geotargetowanie i interaktywność.

Synergia działań mediowych w kampaniachna polskim rynku

Jeśli chodzi o synergię, w Polsce marki najczęściej stosują zintegrowane kampanie reklamowe, które generują wysokie zasięgi. Realizując cel wykorzystują zarówno outdoor statyczny jak i cyfrowy. W takich przypadkach DOOH stanowi uzupełnienie działań i pozwala trafić do odbiorców w miejscach gdzie np. występuje problem z dostępnością innych nośników reklamowych.  Przykładem tego rodzaju kampanii jest realizacja Antyradia – „Bo we mnie jest rock”, która swym zasięgiem objęła internet, telewizję, prasę oraz DOOH. Kolejnym przykładem jest - zeszłoroczna kampania Head&Shoulders z udziałem Roberta Lewandowskiego, nawiązująca do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, która poza innymi mediami   wykorzystywała  nośniki LED.

Komunikacja tu i teraz

DOOH poprzez geotargetowanie umożliwia dotarcie z komunikatem do klienta tu i teraz, niemalże w mom...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy