Mediaplan sprzedażowy na 2019 r. - O czym nie możesz zapomnieć

Temat numeru

Nowy rok to dla większości agencji w Polsce czas układania strategii i mediaplanów. Chcąc przygotować najlepszy z możliwych dla swoich klientów, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów. Ich uwzględnienie nie tylko ułatwi nam pracę, ale pozwoli przygotować bardziej adekwatny plan działania. Swoją pracę możemy podzielić na kilka głównych obszarów, dzięki którym będziemy pewni, że skupiliśmy się na najważniejszych rzeczach. Są nimi analiza sytuacji wyjściowej, odpowiednie przygotowanie mediaplanu oraz finalne sprawdzenie zawartych elementów.

Analiza sytuacji wyjściowej

Faza początkowa, przygotowująca nas do zestawienia mediaplanu, jest kluczowa dla odpowiedniego doboru media mix. Pytanie, na które należy odpowiedzieć w pierwszej kolejności, powinno dotyczyć tego, kim jest użytkownik lub potencjalny klient podmiotu, dla którego układamy mediaplan. Ta z pozoru banalna rzecz wpływa w istotny sposób na naszą pracę, a brak odpowiedniego określenia użytkownika może wpłynąć na niepoprawny dobór planowanych działań. Oczywiście w większości przypadków Google Analytics wskaże nam podstawowe dane demograficzne, takie jak wiek czy wielkość miasta, ale powiedzmy sobie wprost – w obecnych czasach taka analiza jest niewystarczająca. Kluczowymi danymi stają się zainteresowania oraz zachowania użytkownika w internecie – jakie strony przeglądał, poświęcone jakim zagadnieniom – czy interesuje się nowymi technologiami? A może szukał w ciągu ostatnich 30 dni wycieczki zagranicznej? Te dane pomogą nam dobrać odpowiedni pakiet, np. display, budujący świadomość poprzedzającą decyzję o zakupie. Takie informacje to również doskonałe źródło pod zbudowanie profilu look-a-like, dzięki któremu będziemy w stanie prowadzić kampanię prospectingową, kierującą nasz przekaz reklamowy do użytkowników najbardziej odpowiadających profilowi obecnych klientów. Dzięki temu będziemy mieć pewność prowadzenia działań targetowanych na internautów, którzy w najbardziej prawdopodobny sposób mogą dokonać konwersji. Analizując dotychczasową sytuację klienta, należy również dowiedzieć się, jakie działania sprawdzały się w poprzednich latach. Jeżeli obserwowaliśmy pozytywne wyniki w mailing...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy