Marketing w social mediach z niskim budżetem - jak rozhulać społecznościówki, mając tysiąc złotych na start?

Temat numeru

Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację – masz 1000 zł na social media w tym miesiącu i chcesz zakomunikować obecność swojej marki maksymalnie skutecznie. Jak spożytkować je sensownie?

Czy istnieje szablon skutecznego działania?

Generalnie wyróżniam dwa typy marek: prowadzące działania zorientowane na retencję i te, realizujące głównie działania zasięgowe. Jedno nie jest wrogiem drugiego, aczkolwiek zmienia optykę aktywności w kanałach społecznościowych. W przypadku marek, do których klient wraca raz na 20 lat, dotarcie generowane przez działania płatne (paidowe) odgrywa kluczową rolę. Jest w tej teorii oczywiście pewien margines błędu w związku z czasem podejmowania decyzji zakupowej – ale generalnie to, co się sprawdza w przypadku biznesów opartych na retencji, nie zawsze przystaje do realiów innych marek, które performują głównie zasięgowo.

POLECAMY

Wniosek? Nie ma jednej taktyki skutecznego działania.

Jakie zasoby posiadasz jako nadawca treści? (checklista)

Zanim rozpoczniesz działania reklamowe w social mediach, powinieneś odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Sprawdź ramkę nr 1 na następnej stronie. Im więcej punktów zaznaczyłeś (ramka nr 1), tym większe szanse, że zachowasz ekonomikę kosztów. Jeżeli potrafi sz korzystać z edytora grafi cznego, znasz podstawy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy