Dołącz do czytelników
Brak wyników

Małe jest piękne, czyli dwa pokoje na 40 metrach.

Artykuł | 17 kwietnia 2014 |
224
Połowę wśród poszukujących mieszkania stanowią osoby zainteresowane lokalami małymi - do 50 m kw. 17 proc. szuka mieszkań dużych, powyżej 70 m kw. - wynika z danych analityków. Mieszkanie nieprzekraczające 30 m kw. chce kupić 8,7 proc. badanych; lokal o powierzchni 31-40 m kw. - 18,2 proc. - wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwis nieruchomości Domy.pl Skąd tak duża popularność małych mieszkań?

Połowę wśród poszukujących mieszkania stanowią osoby zainteresowane lokalami małymi - do 50 m kw. 17 proc. szuka mieszkań dużych, powyżej 70 m kw. - wynika z danych analityków. Mieszkanie nieprzekraczające 30 m kw. chce kupić 8,7 proc. badanych; lokal o powierzchni 31-40 m kw. - 18,2 proc. - wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwis nieruchomości Domy.pl Skąd tak duża popularność małych mieszkań?

POLECAMY


Główną przyczyną jest zdolność kredytowa kupujących.  Obecnie rynek najbardziej oczekuje mieszkań małych. Deweloperzy najchętniej budują lokale o powierzchni 30-50 metrów kwadratowych, przy czym trzydziestometrowe powinny mieć dwa pokoje, a pięćdziesięciometrowe - trzy pokoje. Gdy dodamy do tego dobrą lokalizację i funkcjonalność możemy być niemal pewni, że na nieruchomość znajdą się chętni.

- Tendencja na rynku pokazuje, że Polacy kupują coraz mniejsze mieszkania. Analitycy podają, że dziś nieruchomość kupiona na rynku pierwotnym ma średnio 41 mkw. Są to najatrakcyjniejsze mieszkania również dla indywidualnych inwestorów kupujących mieszkania na wynajem. Małe mieszkania najszybciej się wynajmują i mają najlepszą stopę zwrotu.  – mówi Bożena Taflińska-Tadeusz, wiceprezes Agencji Inwestycyjnej. Takie mieszkania mamy w najnowszej naszej inwestycji na os. Batorego 41A. Najmniejsze kawalerki mają tu ok. 27 m2 powierzchni  użytkowej, a najmniejsze mieszkania dwu pokojowe zaledwie 33 m2. - dodaje.

W ofercie deweloperów dominują mieszkania dwupokojowe. Ich odsetek w zeszłym roku wynosił 45,2 proc. całej puli nowych mieszkań. Dla porównania - kawalerki stanowiły 9,8 proc. puli mieszkań deweloperskich wynika z raportu portalu rynekpierwotny.com. Klienci nie decydują się na duże lokale mieszkalne ze...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy