Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

30 sierpnia 2017

Kilka prostych i skutecznych kroków,aby Twoja strona zarabiała więcej

237
W pocie czoła starasz się przyciągnąć ludzi na swoją stronę internetową? Uatrakcyjniasz treści, podpisujesz kolejne umowy partnerskie? Dokładasz kolejne reklamy? Z poniższej treści poznasz kilka prostych i skutecznych sposobów na zwiększenie przychodu Twojej witryny.

1.Audyt

POLECAMY

Serio, profesjonalne badanie Twojej strony internetowej jest najważniejszym punktem wyjściowym w celu optymalizacji, i jak najlepszej monetyzacji witryny. Wielu wydawców jest przekonanych o swojej bezbłędności i słusznej strategii działania. Obiektywna ocena z zewnątrz pozwoli spojrzeć na całość obiektywnie i zdiagnozować dotychczasowe problemy. Czasem pojawiają się zaskakujące wyniki, a Wydawcy są wręcz zdziwieni, że wcześniej na takie rozwiązanie nie wpadli. Warto spojrzeć na stronę internetową oczami użytkownika, tego jak się po niej porusza, z jakich narzędzi korzysta.

2.Strona główna to tylko 5% ruchu

Strona główna jest kluczowa jedynie dla wielkich portali. Jako drobniejszy wydawca, musisz skupić się na podstronach swojego serwisu, z których pochodzi 95% przychodu. W myśleniu o monetyzacji witryny absolutnie nie zapominaj o podstronach – one są ważniejsze niż strona główna.

3.Ze skrajności w skrajność, czyli nie wolno przesadzać

Wydawcy stron internetowych lubią przesadzać. Jeżeli strona internetowa nie zarabia tak jak powinna, to właściciele, potrafią tak „nawrzucać” reklam, pop`upów automatycznego video, żeby przypadkiem internauta nie przegapił. Nie przegapi! Ale włączy adblocka (między czasie porządnie się zdenerwuje) lub po prostu ucieknie i nie wróci. W przeciwną stronę też nie ma co przesadzać. Ograniczenie reklam do minimum też jest kiepskim rozwiązaniem. Szanse na kliknięcie w reklamę spada wtedy… do minimum. Google poleca zamieszczać na stronie 3 jednostki reklamowe. Są najskuteczniejsze.

4.Poznaj swojego użytkownika

Wielki pop-up na stronie głównej kiepsko się klika? Zastanów się, jakie czynności Użytkownik podejmujena stronie najczęściej? Jeśli np. ruch strony kumuluje się na forum, może tam będzie bardziej odpowiednie miejsce na reklamę?

5.Podnieść wartość publikowanych treści

Jakość prezentowanych treści naprawdę ma znaczenie. I nie chodzi wyłącznie o merytorykę. Prosty, zrozumiały przekaz, atrakcyjny i angażujący Użytkowników jest najlepszy. Najcenniejszy. Nie za długi, aby nie znudzić Użytkownikai nie za krótki, aby przy 3 reklamach nie zajmowały one większej powierzchni niż tekst. Nie walcz o każdą odsłonę, zaangażowanie jest ważniejsze i przekłada się na wyższe stawki. Zarówno dla użytkowników, jak i potencjalnych reklamodawców, to co publikujesz na swojej stronie jest istotne. Wysoka jakość sprawi, że obie grupy będą chętniej wracać. A konwersja zwiększać…

6.Walcz z ad-blockiem

Wydawcy stron poniekąd sami zachęcają internautów do blokowania reklam. Irytujące pop-upy, automatycznie uruchamiane video z dźwiękiem, reklamy na cały ekran z tajemniczo ukry...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy