Drużyna w składzie Karolina Trofiniak i Karolina Jartych ze Szkoły Głównej Handlowej zwyciężyła w krajowym finale międzynarodowego konkursu studenckiego Henkel Innovation Challenge. Studentki z drużyny „K2” zaprezentowały innowacyjną koncepcję środka piorącego służącego dodatkowo do ekologicznego ładowania urządzeń elektronicznych.
POLECAMY
W polskim finale studenckiego konkursu, który odbył się 5 marca w Warszawie
w szranki stanęło 10 drużyn. Niełatwym wyzwaniem, któremu musieli sprostać
studenci, było opracowanie innowacyjnego produktu dla jednego z trzech sektorów
biznesowych firmy Henkel: klejów i technologii, środków piorących i czystości lub
kosmetyków pielęgnacyjnych i zapachowych.
- To już szósta edycja
konkursu Henkel Innovation Challenge w Polsce. Po raz kolejny poziom
współzawodnictwa był naprawdę bardzo wysoki a jury nie miało łatwego zadania –
mówi Sylwia Madej, koordynatorka projektu w firmie Henkel (na zdjęciu ze
zwycięską drużyną - w środku).
Twórcy musieli wykazać się pomysłowością, wiedzą i
wizjonerstwem, aby opracowany przez nich produkt odpowiadał na wyzwania stojące
przed rozwiniętymi społeczeństwami aż w 2050 roku. Uwzględnianie tak dalekiej
perspektywy wpisuje się bowiem w filozofię zrównoważonego rozwoju firmy Henkel.
Podczas pracy nad swoim pomysłem i w przygotowaniach do krajowego finału studenci
korzystali z merytorycznego wsparcia mentorów - menedżerów firmy Henkel. Po raz
pierwszy w historii konkursu mogli także
zdobywać wiedzę na licznych platformach e-learningu i biorąc udział w seminariach internetowych.
Czysta ekologia
Werdyktem jury konkursu, składającego się z
menedżerów najwyższego szczebla firmy Henkel w Polsce, najciekawszy pomysł
zaprezentowały Karolina Trofiniak
i Karolina Jartych ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Studentki tworzące konkursową drużynę „K2” opracowały koncepcję nowoczesnego środka chemicznego, który nie tylko efektywnie chroniłby odzież przed czynnikami zewnętrznymi, ale również pozwalałby na ładowanie urządzeń elektronicznych. Produkt-kapsułka przyczepiona do odzieży pobiera energię słoneczną i w zetknięciu ze sprzętem elektronicznym ładuje go skumulowaną w sobie energią.
- Jednogłośnie stwierdzamy, że polscy finaliści tegorocznej edycji HIC wykazali się dużą kreatywnością, interdyscyplinarną wiedzą i szerokim horyzontem. Konkurs jest dla nas wyzwaniem, ale też odpowiedzialnym zadaniem. Poznając młodych, ambitnych studentów chcemy dać im szansę na rozwój, uwzględniając najlepsze standardy biznesu – informuje Agnieszka Bielawska, dyrektor działu HR Henkel Polska. – Gratulujemy zwycięskiej drużynie z Polski i życzymy jej pomyślności podczas finału w centrali firmy Henkel w Niemczech – dodaje.
Obie finalistki studiują w języku angielskim. Karolina Trofiniak jest studentką kierunku International Economics, a Karolina Jartych - Finance and Accounting...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!