Dołącz do czytelników
Brak wyników

Karolina Trofiniak i Karolina Jartych najlepsze w krajowym finale konkursu Henkel Innovation Challenge

Artykuł | 17 marca 2014 |
73
Drużyna w składzie Karolina Trofiniak i Karolina Jartych ze Szkoły Głównej Handlowej zwyciężyła w krajowym finale międzynarodowego konkursu studenckiego Henkel Innovation Challenge. Studentki z drużyny „K2” zaprezentowały innowacyjną koncepcję środka piorącego służącego dodatkowo do ekologicznego ładowania urządzeń elektronicznych. 

Drużyna w składzie Karolina Trofiniak i Karolina Jartych ze Szkoły Głównej Handlowej zwyciężyła w krajowym finale międzynarodowego konkursu studenckiego Henkel Innovation Challenge. Studentki z drużyny „K2” zaprezentowały innowacyjną koncepcję środka piorącego służącego dodatkowo do ekologicznego ładowania urządzeń elektronicznych. 


W polskim finale studenckiego konkursu, który odbył się 5 marca w Warszawie
w szranki stanęło 10 drużyn. Niełatwym wyzwaniem, któremu musieli sprostać studenci, było opracowanie innowacyjnego produktu dla jednego z trzech sektorów biznesowych firmy Henkel: klejów i technologii, środków piorących i czystości lub kosmetyków pielęgnacyjnych i zapachowych.

 

- To już szósta edycja konkursu Henkel Innovation Challenge w Polsce. Po raz kolejny poziom współzawodnictwa był naprawdę bardzo wysoki a jury nie miało łatwego zadania – mówi Sylwia Madej, koordynatorka projektu w firmie Henkel (na zdjęciu ze zwycięską drużyną - w środku).

 

Twórcy musieli wykazać się pomysłowością, wiedzą i wizjonerstwem, aby opracowany przez nich produkt odpowiadał na wyzwania stojące przed rozwiniętymi społeczeństwami aż w 2050 roku. Uwzględnianie tak dalekiej perspektywy wpisuje się bowiem w filozofię zrównoważonego rozwoju firmy Henkel. Podczas pracy nad swoim pomysłem i w przygotowaniach do krajowego finału studenci korzystali z merytorycznego wsparcia mentorów - menedżerów firmy Henkel. Po raz pierwszy w historii konkursu mogli także

zdobywać wiedzę na licznych platformach e-learningu i biorąc udział w seminariach internetowych.

 

Czysta ekologia

 

Werdyktem jury konkursu, składającego się z menedżerów najwyższego szczebla firmy Henkel w Polsce, najciekawszy pomysł zaprezentowały Karolina Trofiniak
i Karolina Jartych ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

 

Studentki tworzące konkursową drużynę „K2” opracowały koncepcję nowoczesnego środka chemicznego, który nie tylko efektywnie chroniłby odzież przed czynnikami zewnętrznymi, ale również pozwalałby na ładowanie urządzeń elektronicznych. Produkt-kapsułka przyczepiona do odzieży pobiera energię słoneczną i w zetknięciu ze sprzętem elektronicznym ładuje go skumulowaną w sobie energią.

 

- Jednogłośnie stwierdzamy, że polscy finaliści tegorocznej edycji HIC wykazali się dużą kreatywnością, interdyscyplinarną wiedzą i szerokim horyzontem. Konkurs jest dla nas wyzwaniem, ale też odpowiedzialnym zadaniem. Poznając mł...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy