Jakie znaczenie ma optymalizacja konwersji w pozycjonowaniu stron internetowych?

Otwarty dostęp

Pozycjonowanie strony internetowej to Twoja szansa na bycie w TOP 10 Google. Jeśli Twoja witryna pojawi się na pierwszej stronie najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie, to dotrze do wielu zdecydowanych klientów i będzie mieć większy ruch. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i duża liczba wyświetleń nie zagwarantują Ci jednak zwrotu z inwestycji. Jeśli chcesz, aby odwiedzający Twoją stronę użytkownicy stali się Twoimi klientami, musisz zadbać o optymalizację współczynnika konwersji.

W SEMPIRE możesz liczyć na indywidualną strategię pozycjonowania, w której zdefiniujesz cele konwersji i zmierzysz skuteczność kampanii.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • co to jest konwersja,
  • jak mierzyć współczynnik konwersji,
  • dlaczego konwersja jest ważna w SEO,
  • jakie elementy SEO mogą poprawić konwersję,
  • jak optymalizować konwersję, by realizować cele biznesowe.

Konwersja, współczynnik konwersji i optymalizacja konwersji w SEO

Powodem, dla którego chcesz zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google i poprawić ruch w witrynie, jest to, aby trafiający na nią użytkownicy wykonali określone działanie: kupili produkt, zamówili usługę, zarejestrowali się na stronie czy pozostawili swoje dane kontaktowe. Działanie to nazywane jest konwersją.

Współczynnik konwersji odnosi się do % użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę dzięki działaniom SEO i wykonali na niej określoną akcję.
 


PRZYKŁAD: Jeżeli Twoją stronę odwiedza dziennie 500 osób, a 30 z nich dokonuje zakupu (zakup jest tutaj konwersją do pomiaru), to współczynnik konwersji na ten dzień wynosi wówczas 6%.

Dzięki optymalizacji współczynnika konwersji jesteś w stanie wdrożyć na swojej stronie szereg zmian, które zachęcą użytkownika do wykonania pożądanego działania. Tym działaniem może być na przykład:

  • zakup produktu,
  • zamówienie usługi,
  • zapis do newslettera,
  • rejestracja na stronie,
  • pobranie pliku ze strony.

Jakie znaczenie ma optymalizacja konwersji w pozycjonowaniu strony internetowej?

Optymalizacja współczynnika konwersji powinna być nieodłącznym elementem strategii pozycjonowania, dlatego że:

  • pozwala zamienić użytkowników w realnych klientów,
  • sukcesywnie zwiększa wartość sprzedaży,
  • daje zwrot z inwestycji w SEO,
  • pozwala lepiej zrozumieć potrzeby klientów i dostosować do nich odpowiedni przekaz,
  • ma wpływ na efekty pozycjonowania.

Jak optymalizować konwersję?

Pozycjonowanie ma oczywisty wpływ na konwersję – jeśli chcesz więcej sprzedawać, musisz być widoczny w Google. Nie zaczniesz jednak sprzedawać, jeśli Twoja strona nie będzie dla użytkowników użyteczna i wartościowa.

 Aby tak się stało, musisz zadbać o poprawę wielu elementów, w tym tych odpowiedzialnych za wysoką jakość doświadczeń użytkownika, czyli UX (User Experience). To doskonały dowód na to, że SEO i UX wzajemnie się uzupełniają oraz mają olbrzymi wpływ na optymalizację konwersji (CRO).

Sprawdź, co możesz zrobić, aby optymalizować konwersję, mając na uwadze wszystkie te czynniki.

  • Zadbaj o intuicyjną nawigację na stronie – jeżeli użytkownik nie będzie w stanie szybko znaleźć potrzebnych informacji i swobodnie poruszać się w serwisie, może się zniechęcić i zrezygnować z zakupu.
  • Twórz wysokiej jakości, konwertujące treści – przekaż niezbędne informacje w prostej i czytelnej formie, pamiętaj, aby zaspokoić potrzebę użytkownika.
  • Wzbogacaj treść grafikami lub materiałami wideo – dzięki temu utrzymasz zaangażowanie użytkownika i zmniejszysz współczynnik odrzuceń.
  • Popraw szybkość działania witryny – jeśli strona będzie ładować się wolno, użytkownik szybko ją opuści.
  • Zadbaj o responsywną wersję strony, umożliwiając wygodne przeglądanie i finalizowanie transakcji na urządzeniach mobilnych.
  • Umieść na stronie przyciski CTA (Call To Action) – wzywające do działania i pomagające w utrzymaniu zaangażowania odbiorców.
  • Uprość formularze na stronie – zbyt skomplikowane lub wymagające podawania wrażliwych danych sprawią, że szybko stracisz szansę na pozyskanie klienta.
  • Umieść prosty i intuicyjny koszyk na stronie – zrezygnuj z rozpraszaczy, daj możliwość usunięcia poszczególnych produktów, podsumuj najważniejsze informacje na temat zamówienia.

ZAPAMIĘTAJ:

  • dzięki SEO przyciągasz użytkowników na stronę i budujesz ruch,
  • dzięki UX ułatwiasz użytkownikom korzystanie z witryny i poruszanie się po niej,
  • dzięki CRO zachęcasz ich do realizacji pożądanych działań.

Podsumowanie

Realizowanie działań SEO bez uwzględnienia optymalizacji współczynnika konwersji mija się z celem, ponieważ sama widoczność w wyszukiwarce czy ruch na stronie nie dają jeszcze gwarancji zwiększenia sprzedaży. To właśnie dlatego współczesne SEO zawiera w sobie wiele elementów strategii pozyskiwania klientów, w tym UX i CRO.

Więcej informacji na temat pozycjonowania i zwiększania sprzedaży w internecie znajdziesz pod adresem:

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html

Przypisy