W SEMPIRE możesz liczyć na indywidualną strategię pozycjonowania, w której zdefiniujesz cele konwersji i zmierzysz skuteczność kampanii.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- co to jest konwersja,
- jak mierzyć współczynnik konwersji,
- dlaczego konwersja jest ważna w SEO,
- jakie elementy SEO mogą poprawić konwersję,
- jak optymalizować konwersję, by realizować cele biznesowe.
Konwersja, współczynnik konwersji i optymalizacja konwersji w SEO
Powodem, dla którego chcesz zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google i poprawić ruch w witrynie, jest to, aby trafiający na nią użytkownicy wykonali określone działanie: kupili produkt, zamówili usługę, zarejestrowali się na stronie czy pozostawili swoje dane kontaktowe. Działanie to nazywane jest konwersją.
Współczynnik konwersji odnosi się do % użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę dzięki działaniom SEO i wykonali na niej określoną akcję.
PRZYKŁAD: Jeżeli Twoją stronę odwiedza dziennie 500 osób, a 30 z nich dokonuje zakupu (zakup jest tutaj konwersją do pomiaru), to współczynnik konwersji na ten dzień wynosi wówczas 6%.
Dzięki optymalizacji współczynnika konwersji jesteś w stanie wdrożyć na swojej stronie szereg zmian, które zachęcą użytkownika do wykonania pożądanego działania. Tym działaniem może być na przykład:
- zakup produktu,
- zamówienie usługi,
- zapis do newslettera,
- rejestracja na stronie,
- pobranie pliku ze strony.
Jakie znaczenie ma optymalizacja konwersji w pozycjonowaniu strony internetowej?
Optymalizacja współczynnika konwersji powinna być nieodłącznym elementem strategii pozycjonowania, dlatego że:
- pozwala zamienić użytkowników w realnych klientów,
- sukcesywnie zwiększa wartość sprzedaży,
- daje zwrot z inwestycji w SEO,
- pozwala lepiej zrozumieć potrzeby klientów i dostosować do nich odpowiedni przekaz,
- ma wpływ na efekty pozycjonowania.
Jak optymalizować konwersję?
Pozycjonowanie ma oczywisty wpływ na konwersję – jeśli chcesz więcej sprzedawać, musisz być widoczny w Google. Nie zaczniesz jednak sprzedawać, jeśli Twoja strona nie będzie dla użytkowników użyteczna i wartościowa.
Aby tak się stało, musisz zadbać o poprawę wielu elementów, w tym tych odpowiedzialnych za wysoką jakość doświadczeń użytkownika, czyli UX (User Experience). To doskonały dowód na to, że SEO i UX wzajemnie się uzupełniają oraz mają olbrzymi wpływ na optymalizację konwersji (CRO).
Sprawdź, co możesz zrobić, aby optymalizować konwersję, mając na uwadze wszystkie te czynniki.
- Zadbaj o intuicyjną nawigację na stronie – jeżeli użytkownik nie będzie w stanie szybko znaleźć potrzebnych informacji i swobodnie poruszać się w serwisie, może się zniechęcić i zrezygnować z zakupu.
- Twórz wysokiej jakości, konwertujące treści – przekaż niezbędne informacje w prostej i czytelnej formie, pamiętaj, aby zaspokoić potrzebę użytkownika.
- Wzbogacaj treść grafikami lub materiałami wideo – dzięki temu utrzymasz zaangażowanie użytkownika i zmniejszysz współczynnik odrzuceń.
- Popraw szybkość działania witryny – jeśli strona będzie ładować się wolno, użytkownik szybko ją opuści.
- Zadbaj o responsywną wersję strony, umożliwiając wygodne przeglądanie i finalizowanie transakcji na urządzeniach mobilnych.
- Umieść na stronie przyciski CTA (Call To Action) – wzywające do działania i pomagające w utrzymaniu zaangażowania odbiorców.
- Uprość formularze na stronie – zbyt skomplikowane lub wymagające podawania wrażliwych danych sprawią, że szybko stracisz szansę na pozyskanie klienta.
- Umieść prosty i intuicyjny koszyk na stronie – zrezygnuj z rozpraszaczy, daj możliwość usunięcia poszczególnych produktów, podsumuj najważniejsze informacje na temat zamówienia.
ZAPAMIĘTAJ:
- dzięki SEO przyciągasz użytkowników na stronę i budujesz ruch,
- dzięki UX ułatwiasz użytkownikom korzystanie z witryny i poruszanie się po niej,
- dzięki CRO zachęcasz ich do realizacji pożądanych działań.
Podsumowanie
Realizowanie działań SEO bez uwzględnienia optymalizacji współczynnika konwersji mija się z celem, ponieważ sama widoczność w wyszukiwarce czy ruch na stronie nie dają jeszcze gwarancji zwiększenia sprzedaży. To właśnie dlatego współczesne SEO zawiera w sobie wiele elementów strategii pozyskiwania klientów, w tym UX i CRO.
Więcej informacji na temat pozycjonowania i zwiększania sprzedaży w internecie znajdziesz pod adresem: