Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Artykuł | 23 marca 2017 |
222
 

 

POLECAMY

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

 

Firmy inwestują w zadowolenie klientów

 

Gadżety reklamowe to jedna z najskuteczniejszych form reklamy. Dowodzą tego analizy branżowe, dzięki którym można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania tą formą promocji. Według badania „Postrzegania upominków reklamowych jako nośnika reklamy" PIAP, artykuły promocyjne znajdują się na drugim miejscu najskuteczniejszych i jednocześnie najtańszych nośników informacji o firmie. Ponad 70% ankietowanych zapytanych o to, czy jest to efektywny sposób na wzbudzenie zainteresowania marką, odpowiedziało twierdząco. Ponad 80% przyznało, że wykorzystuje gadżety reklamowe w celu kształtowania wizerunku swojego przedsiębiorstwa. -„Wykorzystanie gadżetów reklamowych w promocji firmy staje się standardem prowadzenia działań marketingowych zarówno w małych jak i dużych przedsiębiorstwach. Z roku na rok odnotowujemy coraz większą ilość zamówień. Polacy idą za przykładem Amerykanów i inwestują w zadowolenie swoich klientów. Nasi przedsiębiorcy zaczynają rozumieć, że nieodłącznym elementem dobrego wizerunku jest dbanie o relacje ze swoimi zleceniodawcami” - mówi Michał Maciejewski, Prezes Zarządu, Reklamowe24.

 

Cechy dobrego gadżetu reklamowego

 

Trafione produkty reklamowe powinny być dobre jakościowo, atrakcyjne wizualnie i korzystne cenowo dla firm, które w nie inwestują. Właśnie te trzy cechy są najważniejsze dla przedsiębiorców, którzy decydują się na zakup gadżetów reklamowych. Ponad 68% osób biorących udział w badaniu PIAP, na pierwszym miejscu postawiło jakość, 65% wygląd, a 63% cenę gadżetów (były to pytania wielokrotnego wyboru). Te atuty są ważne także z punktu widzenia konsumentów, co potwierdzają badania z 2016 roku przeprowadzone przez Advertising Speciality Institute pt. „A cost analysis of promotional products versus other advertising media” . Dla obywateli Stanów Zjednoczonych oraz kilku największych miast świata, najważniejsza jest  użyteczność produktów reklamowych. Praktyczne zastosowanie gadżetów doceniają zwłaszcza mieszkańcy Meksyku (87%), Kanady (82%) oraz Madrytu (80%). Warto zaznaczyć, że spośród 9 krajów, w których przeprowadzono badanie, w żadnym ten współczynnik nie spadł poniżej 70%.

 

-„Badania potwierdzają to, co od dawna podkreślamy – gadżet reklamowy powinien być przydatny i estetyczny. Najlepsze upominki to te, które są wykorzystywane przez klientów. Sam akt podarowania czegoś wzbudza pozytywne emocje, jednak aby efekt utrzymał się dłużej, a firma była odebrana pozytywnie, trzeba zwrócić uwagę także na przedmiot, który jest wręczany. Co więcej, podarowanie klientowi ładnego produktu, który nie posiada wartości praktycznej nie tylko nie wzbudzi dobrej reakcji, a może wręcz zaszkodzić wizerunkowi przedsiębiorstwa.” - dodaje Michał Maciejewski.

 

Ulubione prezenty firmowe

 

W styczniu 2016...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy