Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

11 maja 2017

Jaka będzie przyszłość reklamy?

247
Uciążliwe, wszędobylskie, głośne, śledzące, nietrafione, irytujące, a mimo to wciąż skuteczne. Reklamy. Nikt ich nie lubi, a Polacy chyba szczególnie, skoro jesteśmy w światowej czołówce użytkowników programów blokujących reklamy w internecie. A co by było gdyby zamiast reklam przychodziły do klientów spersonalizowane komunikaty odpowiadające ich potrzebom w danym momencie?

Najnowsze raporty nie pozostawiają złudzeń. Według Hubspot & Adblock Plus aż 84% respondentów twierdzi, że wyjątkowo uciążliwe reklamy zniechęcają ich do strony, która na nie zezwala, a 83% to samo uważa o reklamujących się w ten sposób markach. 79% badanych czuje też, że są śledzeni, bo dostają reklamy produktów, które już kupili, co nie ma sensu również z punktu widzenia sprzedawcy. Mało tego, 56% pytanych uważa, że współczesne reklamy obrażają ich inteligencję!

POLECAMY

 

Skoro reklamy w internecie są tak nisko oceniane to nie dziwne, że programy blokujące je zyskały tak ogromną popularność. PageFair and Adobe 2015 Ad Blocking Report podaje, że w połowie 2015 r. korzystało z nich blisko 200 milionów ludzi i liczba ta stale rośnie - ostatnio coraz bardziej na urządzeniach mobilnych. 2 lata temu w Polsce aż 35% internautów blokowało reklamy, teraz prawdopodobnie jest ich jeszcze więcej. To bardzo dużo, szczególnie w porównaniu z 20.3% brytyjskich internautów i jedynie 10.4% francuskich.

Nie znaczy to jednak, że nie ma nadziei dla reklamodawców, bo 77% badanych przyznaje, że wolałoby stosować filtry na najbardziej irytujące reklamy zamiast blokować wszystkie za jednym razem. Nie są dla nich problemem reklamy same w sobie, tylko te najbardziej irytujące i przeszkadzające w korzystaniu z internetu. Przykłady? Pop-upy, reklamy mobilne i wideo, np. na YouTube. Mimo wszystko konsumenci często cenią sobie komunikaty, które są ciekawe, zgodne z ich potrzebami i które wnoszą jakąś wartość. Dlatego z własnej nieprzymuszonej woli wiele osób zapisuje się na newslettery ulubionych marek i śledzi je w mediach społecznościowych. Sama nie mam nic przeciwko mailom z promocjami i nowościami od ulubionych sklepów. Ale wyskakujące znienacka pop-upy czy automatycznie włączające się wideo? To zupełnie co innego.

Jak w takim razie połączyć przyjemne z pożytecznym? Jak tworzyć skuteczne reklamy, które nie tylko nie wywołują irytacji, ale na które się czeka? Reklamy, które idealnie trafiają w potrzeby i zawierają rabat na produkt, który ten konkretny klient chciałby kupić? To możliwe i coraz bardziej popularne, potrzebne są tylko nowoczesne narzędzia, takie jak Synerise Marketing Cloud.

Marketing Cloud to kompleksowa platforma służąca do prowadzenia wszechstronnych działań marketingowych. Zbiera dane o użytkownikach i na ich podstawie pozwala marketerom stworzyć odpowiedni komunikat dla odpowiedniej osoby w odpowiednim czasie.

Dzięki temu, że potrzeby klientów są bardzo dokładnie zbadane, wyświetlanych reklam może być mni...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy