Jak zbudować konwertujący landing page?

Otwarty dostęp

Landing page to rozwiązanie, które cieszy się bardzo dużą popularnością w marketingu internetowym. Nic dziwnego, świetnie nadaje się do promocji nowego produktu lub usługi, zachęcenia do zapisów na newsletter lub planowany event, rozreklamowania organizowanej obniżki cenowej itp. Jak powinien wyglądać landing page, żeby faktycznie przyciągał uwagę odbiorców? Podpowiadamy!

Co to jest landing page?

Landing page to inaczej strona docelowa, czyli specjalny rodzaj strony internetowej, która w odróżnieniu od strony głównej, jest poświęcona jednemu, konkretnemu celowi. Przykład? Załóżmy, że chcesz zachęcić możliwie jak najwięcej osób do ściągnięcia Twojego nowego e-booka. Ta informacja umieszczona na stronie głównej może ujść uwadze odbiorców, ale landing page tylko na ten temat daje o wiele większe szanse na to, że użytkownicy dokonają konwersji, czyli zdecydują się na pobranie udostępnionego materiału. Na landing page’u powinny się znaleźć informacje tylko na temat promowanego e-booka. 

POLECAMY

Czym musi wyróżniać się landing page?

To, jak zbudowany jest landing page przekłada się na konwersję. Odpowiednia budowa strony zwiększa szansę na to, że Twoi odbiorcy zdecydują się na wykonanie oczekiwanej przez Ciebie akcji. O czym musisz w takim razie przede wszystkim pamiętać?

Nie przeładuj landing page’a tekstem. Jeżeli tekstu będzie zbyt dużo, ryzykujesz, że użytkownik nie będzie chciał się z nim dokładnie zapoznać. Właśnie dlatego postaraj się w miarę możliwości dość mocno okroić objętość publikowanych treści i ogranicz się tylko do najważniejszych informacji. 

Zadbaj o przekonujące CTA. CTA, czyli call to action na landing page’ach najczęściej mają postać przycisków, po wciśnięciu których odbiorca może dokonać konwersji. Ich treść powinna być atrakcyjna i zachęcać potencjalnego klienta do kliknięcia, a sam przycisk musi być jednocześnie widoczny na tle strony, dlatego najczęściej stosuje się inną wielkość czcionki oraz kontrastowe kolory. 

Uporządkuj strukturę strony. Użytkownik nie powinien gubić się na landing page’u. Strona musi mieć uporządkowaną, jasną strukturę i być po prostu miła dla oka. To bardzo ważne, dlatego projektowanie landing page’y warto zlecić specjalistom. Korzystając z platformy Landingi https://landingi.com/pl/ masz do dyspozycji ponad 400 edytowalnych szablonów, które możesz z powodzeniem dostosować do celu jaki zamierzasz osiągnąć przy pomocy strony docelowej. Dzięki kreatorowi Landingi oszczędzasz czas i samodzielnie przygotujesz atrakcyjny, konwertujący landing page, nawet jeśli nie umiesz programować. 

Zwróć uwagę na nagłówek i śródtytuły. Tekst umieszczany na landing page’u powinien być krótki, a jego najważniejszymi częściami są nagłówki i śródtytuły. Dlaczego? Ponieważ to właśnie one, jako pierwsze przyciągną uwagę odbiorców. Najważniejsze informacje staraj się pogrubiać lub przedstawiać w firmie punktów. 

Zatroszcz się o atrakcyjne zdjęcia lub filmy. Twój landing page powinien być atrakcyjny wizualnie, dlatego estetyczne fotografie i filmy, dobrze wkomponowane w strukturę strony to podstawa. Kiepska rozdzielczość oraz zbyt duży format w stosunku do pozostałych elementów strony to częste błędy. 

Dane kontaktowe lub formularz umieść w widocznym miejscu. Co z tego, że Twoja oferta spodoba się klientowi, jeżeli nie będzie wiedział jak się z Tobą skontaktować? Formularz lub dane kontaktowe należy umieścić w takim miejscu, żeby były od razu widoczne dla użytkownika. Jeżeli będzie musiał ich szukać, możliwe, że zrezygnuje z kontaktu lub poczuje się sfrustrowany, co może się przełożyć na stosunek do Twojej marki. 

Przypisy