Monetyzuj idee
POLECAMY
Obecnie większość stron w Internecie nosi przydomek bloga. Prawie każda z nich używa tego sformułowania niepoprawnie. Jednak to, jak dana strona została nazwana – blog, pamiętnik, portal - nie ma aż tak dużego znaczenia. Ważne natomiast jest to, że to publiczny zasób, pozwalający autorowi dzielić się z użytkownikami Internetu ciekawymi treściami.
Do niedawna, tworzenie bloga było zarezerwowane wyłącznie dla użytkowników, którzy byli zaznajomieni z językiem programowania i sekretami budowania stron internetowych. W związku z ich rosnącą popularnością, zaczęły pojawiać się nowe usługi. Umożliwiają one użytkownikom tworzenie własnych dzienników online i publikowanie ich w różnych formach.
Jak zacząć?
Wysokość dochodu z bloga wyraźnie zależy od natężenia ruchu w witrynie – im więcej osób odwiedza dziennie bloga, tym większa szansa na lepsze zarobki. Docelowy ruch może to zagwarantować, ale trzeba wziąć pod uwagę specyfikę strony. Na przykład, jeżeli blog dotyczy podróży, a czytelnicy są zainteresowani biletami lotniczymi, rezerwacją hoteli, to reklamy pokrewnych usług przyniosą znaczny dochód stronie niż reklama usług i maszyn budowlanych.
Z pojedynczymi wyjątkami, zarabianie na blogu obejmuje kilka obszarów:
- Adsense Google – pierwszy krok w kierunku monetyzacji powierzchni na blogu. Wielu blogerów zarabia od 300 do 1000 dolarów miesięcznie. Przy dziennej liczbie 150 – 200 odwiedzających blog, można zarobić od 50 do 100 dolarów. W pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę adaptację Adsense na stronie.
- Reklama banerowa – oferuje dwie możliwości: sprzedaż bezpośrednią i pośrednią. Różnica pomiędzy tymi opcjami jest znacząca. Dla początkujących, którzy dopiero wkraczają sferę blogowania, rekomendowany nawiązanie współpracy z siecią partnerską bądź agencją. Dzięki temu proces przebiegnie automatycznie, bez konieczności posiadania specjalnych umiejętności i wiedzy.
- Recenzje produktów – jedna z najbardziej skutecznych metod zarabiania pieniędzy na blogu. Jeżeli dana strona posiada płynny ruch oraz oddanych czytelników, to wskazana metoda może okazać się strzałem w dziesiątkę.
- Marketing partnerski – umieszczając wpis na swojej stronie, autor może w tekście wspomnieć produkty czy usługi bądź wprost zarekomendować konkretnego producenta. Wystarczy stworzyć interesujący content i w jego treści dodać aktualnego partnera wpisu.
- Własne produkty – pierwszym krokiem w tym kierunku może być sprzedaż przydatnych informacji, np. w formie edbooków. Najlepiej sprawdzą się przewodniki czy instru...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!