Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak wykorzystać komunikator Facebook Messenger w komunikacji biznesowej?

Artykuł | 5 maja 2017 |
187
Współczesna technologia wywiera coraz większy wpływ na życie ludzi oraz ich wzajemne relacje. W obszarze komunikacji międzyludzkiej szczególny wpływ osiągają media społecznościowe z mającym ponad miliard użytkowników Facebookiem na czele. Wraz z rozwojem technologii mobilnych nauczyliśmy się wykorzystywać w komunikacji wiadomości tekstowe czy połączenia głosowe i wideo w aplikacjach. Obecnie czat, a w szczególności komunikator Messenger jest gorącym kanałem, który nabiera coraz większego znaczenia również w obszarze biznesu. O tym jak wykorzystać czatboty w komunikacji z klientami pisze Aleksander Siczek, Business Development Manager w firmie Infobip.

Współczesna technologia wywiera coraz większy wpływ na życie ludzi oraz ich wzajemne relacje. W obszarze komunikacji międzyludzkiej szczególny wpływ osiągają media społecznościowe z mającym ponad miliard użytkowników Facebookiem na czele. Wraz z rozwojem technologii mobilnych nauczyliśmy się wykorzystywać w komunikacji wiadomości tekstowe czy połączenia głosowe i wideo w aplikacjach. Obecnie czat, a w szczególności komunikator Messenger jest gorącym kanałem, który nabiera coraz większego znaczenia również w obszarze biznesu. O tym jak wykorzystać czatboty w komunikacji z klientami pisze Aleksander Siczek, Business Development Manager w firmie Infobip.

POLECAMY

Potencjał komunikatora Messenger zauważyły firmy i marki szukające nowych kanałów, którymi mogą docierać z informacjami bezpośrednio do partnerów handlowych w ramach komunikacji B2B. Zaletami, które dostrzegają marketingowcy jest nie tylko gwarancja dotarcia do swoich odbiorców kanałami, w których są oni obecni na co dzień, ale przede wszystkim możliwość nawiązania z nimi interakcji oraz spersonalizowania przekazu. Takie podejście jest słuszne, zanim jednak rozpoczniemy wykorzystywać komunikator Facebook Messenger, jako kolejny sposób na zaangażowanie klientów i zbudujemy własne czatboty, warto zastanowić się, jakie praktyki możemy wdrożyć, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty.

Zadbaj, aby komunikaty były rzeczywiste i osobiste

Zautomatyzowane, inteligentne czatboty są z nami od 2016 roku. Wielu ekspertów wyobrażało sobie, że już wkrótce będą one m.in. pomagać nam w zamawianiu produktów w naszych ulubionych sklepach, i będą robić to lepiej i szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej robił to człowiek. Rzeczywistość pokazuje jednak, że to nie jest takie łatwe. Opinie na temat pierwszych czatbotów są bowiem zdecydowanie mieszane. U wielu z nich trudno nawet dostrzec prostą logikę i znajomość języka. Każdy czatbot tak naprawdę uczy się wszystkiego od ludzi, dostosowuje odpowiedzi i aktualizuje bazę danych m.in. na podstawie informacji zwrotnych, gdy jego odpowiedzi są chybione. Jednak zaczynając angażować boty do komunikacji biznesowej to na ludziach spoczywa obowiązek przygotowania komunikatów, które bot będzie przekazywał klientom. Nie komplikuj zatem sprawy i postaw na jasność oraz przejrzystość języka. Niech komunikaty będą krótkie i czytelne. Zminimalizujesz w ten sposób ryzyko nieporozumień i niepotrzebnego stresu po stronie klientów. Trzeba pamiętać, że o ile czatboty zautomatyzują wiele interakcji, to jednak są dalekie od doskonałości.

Pamiętaj, że boty nie zastąpią prawdziwej rozmowy

Podobnie, jak w przypadku czasami irytujących systemów telefonicznych IVR, czasem klient chce porozmawiać z realną osobą, dlatego warto umożliwić to klientom. Byłoby najlepiej, aby Warto odpowiedzi na trudne pytania udzielali praw...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy