Jak wybrać najefektywniejszy placement reklamowy? Sztuka selekcji najefektywniejszych miejsc emisji reklamy

Reklama/Display

Wybór odpowiedniego placementu reklamowego nie jest łatwym zadaniem. Na rynku dostępnych jest wiele różnych rodzajów placementów, a ich efektywność zależy od wielu czynników. Jak zatem wybrać najefektywniejsze z nich?

Czym jest placement reklamowy i jakie są jego rodzaje?

Chcąc zdefiniować placement reklamowy, możemy określić go jako powierzchnię o konkretnym wymiarze oraz formacie, udostępnianą za opłatą reklamodawcom przez właścicieli przestrzeni reklamowej w celu promowania produktów, akcji promocyjnych lub usług. Placementy reklamy analogowej możemy zaobserwować codziennie pod postacią np. lokalnej tablicy ogłoszeń, billboardów przy autostradzie czy słupów informacyjnych w centrach miast. Podobnie jest w przypadku sfery online, lecz dzięki wysokiej multimedialności sieci, placementy reklamowe mogą występować w różnej postaci. Możemy wyróżnić kilka form placementów. 
 

POLECAMY

Rys. 1. Przykładowe najpopularniejsze rodzaje banerów. Źródło: opracowanie własne


Pierwszym z nich są formy graficzne określane jako display. Jest to klasyczny i zdecydowanie jeden z najczęściej wykorzystywanych formatów reklamy w internecie. Do dyspozycji mamy szereg różnych przestrzeni udostępnianych przez właścicieli witryn. Podstawą displayu są banery reklamowe w postaci najczęściej statycznych kreacji umieszczanych na określonym miejscu strony. 
Placementy displayowe mogą występować w różnej postaci. Od banerów umieszczanych na górze lub boku strony, po reklamy bardziej absorbujące uwagę użytkowników, jak np. screening wyświetlający kreację jako tło całej strony. 
Dostępne są również placementy wideo. To dynamiczna forma reklamy umieszczana z reguły w odtwarzaczach wideo na stronach internetowych. Wówczas reklamy wyświetlane są przed, po lub w trakcie odtwarzania docelowego materiału. Nie jest to jednak reguła, ponieważ kreacje wideo możemy zaobserwować też m.in. w...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy