Jak przygotować swoją stronę na zwiększoną sprzedaż i odwiedzalność?

Marketing i sprzedaż

Nie ma chyba nic gorszego niż udana akcja marketingowa, która zakończyła się fiaskiem z powodu niedziałającej strony internetowej. Niestety to bardzo częsty scenariusz, który można obserwować podczas Czarnych Piątków (ang. Black Friday) lub w momentach nagłego wzrostu popularności naszego bloga (np. trafił na serwis typu wykop.pl, reddit.com). Wzrost popularności danego serwisu wymaga zwiększenia serwera lub optymalizacji samej strony. To tak, jak kiedy w hipermarkecie trzeba otworzyć więcej kas z racji świątecznych wyprzedaży.

Ilu użytkowników obsłuży moja strona?

To pytanie trzeba sobie zadać przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań marketingowych. Już na etapie tworzenia sklepu czy bloga powinniśmy zadbać o to, aby był przygotowany na jak największy ruch. Natomiast jeżeli nasz serwis już działa, możemy poprosić firmę hostingową, administratora serwera lub dział IT o wykonanie testów wydajnościowych, które określą „przepustowość” serwera, na którym działa strona.
 

POLECAMY

INFO:
Testy wydajnościowe polegają na wygenerowaniu sztucznego ruchu na danej stronie, w celu określenia jej maksymalnej wydajności. Ich celem jest zidentyfikowanie „wąskich gardeł wydajności” przed uruchomieniem aplikacji.


Należy pamiętać o tym, że różne elementy naszej witryny generują inne obciążenie dla serwera. Testując wydajność naszego systemu, warto sprawdzić nie tylko stronę główną, ale i np. wyszukiwanie produktów lub sam proces rejestracji. Te ostatnie zdecydowanie bardziej obciążają serwe...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy