Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat numeru

24 lutego 2020

NR 50 (Luty 2020)

Jak przygotować stronę produktową, która konwertuje?

185

Strona produktu jest kluczową w procesie zakupowym sekcją w sklepie internetowym. Obok dobrze skategoryzowanego listingu produktów w ofercie sklepu to właśnie optymalizacja wyglądu, działania i zawartych na stronie produktu informacji może wpłynąć pozytywnie na konwersję w sklepie.

1. Zaprezentuj swoją ofertę w atrakcyjny sposób

A. Cena

Najważniejszym elementem, którego użytkownik będzie poszukiwał na stronie produktu, jest jego cena. Powinna być ona dobrze wyeksponowana, tak by była łatwo zauważalna. Dobrą praktyką jest umieszczanie ceny w pobliżu przycisku „Dodaj do koszyka”. Jeżeli produkt jest przeceniony, warto obok obowiązującej ceny pokazać procentową wartość obniżki, jak też przekreśloną cenę przed przeceną. Alternatywnym rozwiązaniem jest liczbowe wskazanie oszczędności, np. „Oszczędzasz 59 zł”. Standardowym kolorem, który komunikuje użytkownikowi obniżki, jest czerwony, warto więc podkreślić niższą cenę w taki sposób na stronie.
 

POLECAMY


B. Zdjęcie

Kupujący w sieci wskazują na zdjęcia produktu jako kluczowe przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Dobrze działająca, bogata w detale galeria zdjęć produktu z pewnością wpłynie pozytywnie na konwersję. Dobrą praktyką jest umożliwienie użytkownikom powiększania i obracania zdjęć, tak aby mógł się on jak najskuteczniej przyjrzeć prezentowanemu przedmiotowi. Do najczęściej wykorzystywanych rozwiązań należą także: prezentacja produktu w kontekście (np. mebla we wnętrzu, ubrania na modelu czy produktu w zestawie), zaprezentowanie elementów znajdujących się w pudełku lub grafiki z wymiarami produktu itp. Zadbaj także, by główne zdjęcie jak najlepiej odpowiadało temu, co faktycznie jest przedmiotem sprzedaży, a dopiero kolejne fotografie ukazywały produkt w kontekście. Zbyt wiele dodatków na głównym zdjęciu produktu może wprowadzić użytkownika w błąd, a tym samym obniżyć konwersję.
 

Rys. 1. Farfetch.com – DOBRZE – czytelna prezentacja ceny. Widać od razu, że produkt jest przeceniony. Dobrze umieszczone linki do wyboru rozmiaru i tabeli rozmiarów

 

Rys. 2. NetAPorter.com – ŹLE – prezentacja ceny nie jest czytelna, dodatkowo cena umieszczona nad zdjęciem na ekranach mobilnych powoduje, że w momencie dodawania produktu do koszyka klient nie widzi ceny ani informacji o przecenie

 

Rys. 3. NAKD.com – DOBRZE – poniżej informacji produktowej zaprezentowane są inne produkty z zestawu, który ma na sobie modelka, jak też podobne wizualnie produkty dostępne w sklepie. Umożliwia to klientowi, zainteresowanemu tym konkretnie stylem produktu, wygodne przeglądanie asortymentu sklepu

 

C. Nazwa

Nazwa produktu często zawiera kluczowe dla użytkownika informacje i powinna być dobrze widoczna na karcie produktu. Opis może zawierać informacje zachęcające do zakupu, ale nie zapominaj o tym, by był on bogaty w fakty i wartościowy dla użytkownika. Na przykład, jeśli produkt wyróżnia się czymś na rynku, zdobył nagrodę albo jest innowacyjny pod jakimś względem, warto o tym wspomnieć w opisie. Jeśli dysponujemy większą liczbą materiałów promocyjnych dla danego asortymentu, to można pokusić się o opis multimedialny, czyli zawierający zdjęcia, filmy czy dodatkowe informacje o producencie i marce. Opis jest również ważnym elementem strony z punktu widzenia jej pozycjonowania. Warto wykorzystać tutaj słowa kluczowe, odpowiednie dla danej branży, tak aby SEO działało już na naszą korzyść. Dlatego tak ważne jest tworzenie unikalnych, zindywidualizowanych i niepowielanych w żadnej innej sekcji strony opisów produktowych. 
Obok opisu ważnym elementem prezentacji produktu na stronie jest jego specyfikacja. Bardzo dobrze sprawdza się tabelaryczna forma prezentacji parametrów towaru. W ten sposób użytkownik przeglądający wiele produktów w sklepie internetowym łatwo znajdzie interesujące go informacje na stronie każdego z nich.
 

NAJWAŻNIEJSZE NA STRONIE PRODUKTU – TEGO SZUKAJĄ UŻYTKOWNICY!

  1. Cena.
  2. Nazwa produktu.
  3. Galeria zdjęć.
  4. Przycisk „Dodaj do koszyka”.
  5. Opis i specyfikacja.


2. Poinformuj o warunkach zakupu

Dla kupującego zdecydowanego na dany produkt ważne są szczegóły dotyczące realizacji transakcji i dostawy zamówienia. Warto, by na stronie produktu znalazły się informacje o:

  • cenie i sposobie dostawy,
  • dostępności produktu,
  • czasie realizacji zamówienia,
  • koszcie zwrotu i czasie na zwrot,
  • możliwych sposobach płatności.
     
 Rys. 4. Houzz.com – DOBRZE – przycisk Dodaj do koszyka w kontrastującym kolorze rzuca się w oczy. Do jego kliknięcia zachęca informacja o tym, że dostępna jest już tylko jedna sztuka produktu



Nie wszystkie te informacje muszą znaleźć się bezpośrednio na stronie, ale powinny być łatwo dostępne z poziomu każdego produktu, np. w postaci linku do innej podstrony albo tooltipa. Warto rozważyć zaoferowanie klientom możliwości darmowego zwrotu produktów, jest to oczywiście koszt dla sprzedającego, ale też element pozytywnie wpływający na konwersję. 
 


3. Ułatwiaj zakupy!

Dodawanie produktów do koszyka

Przycisk „Dodaj do koszyka” musi być widoczny i łatwo dostępny dla kupującego. Ważną, a często pomijaną kwestią, jest kolor przycisku „Dodaj do koszyka”. Powinien on kontrastować z resztą strony i być spójny z look & feel sklepu internetowego. Warto skorzystać z mechanizmu testów AB i sprawdzić, jakiego koloru przycisk jest najlepiej widoczny i najchętniej używany przez klientów.
Dobrym zabiegiem, często mającym pozytywny wpływ na konwersję, jest umieszczenie przycisku „Dodaj do koszyka” już na pierwszym ekranie (bez potrzeby scrollowania) lub przyklejenie go np. do dolnej krawędzi ekranu w taki sposób, by był on zawsze widoczny. Tak umieszczony przycisk jest dodatkowo łatwo dostępny na urządzeniach mobilnych.
 

 Rys. 5. Mybag.com – DOBRZE – wygodna w nawigacji galeria zdjęć, produkt jest zaprezentowany na zdjęciach z każdej strony oraz w kontekście użycia – w tym przypadku na modelce


Warianty produktu

Jeżeli produkt ma warianty (np. rozmiary), to wybór rodzajów powinien znajdować się możliwie blisko przycisku „Dodaj do koszyka”. Obok wyboru rozmiaru warto też umieścić link do tabeli rozmiarów. Jeżeli produkt występuje np. w kilku kolorach, warto pokazać to na stronie produktu i umożliwić bezpośrednie prz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy