Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

6 października 2017

Jak promować wydarzenia w social mediach?

203
Wydarzenia specjalne, koncerty, pokazy, mecze to imprezy, które mogą przyciągnąć ogromną liczbę osób, jeżeli wcześniej zostaną poparte odpowiednią promocją. Dawniej głównymi nośnikami reklamy eventów były plakaty na mieście, ogłoszenia w lokalnych radiach czy w prasie. Współcześnie zyskano dodatkowe, bardzo ważne narzędzie, które może sprawić, że w szybki sposób frekwencja znacznie wzrośnie, a zainteresowani przybędą z całej Polski. Co ma taką moc? Oczywiście - social media.

Eventy na Facebooku

POLECAMY

Wciąż najprostszym sposobem na przyciągnięcie publiczności jest promowanie wydarzenia na Facebooku. Tam w bardzo prosty sposób można dodawać informacje o koncercie czy meczu, zapowiadać gwiazdy i organizować tematyczne konkursy. Opcja “Zaproś znajomych” jest bardzo przydatna. Osoby, które będą zainteresowane wydarzeniem, mogą liczyć też na przypomnienia - szczególnie wskazane w okresie wakacji i wówczas, gdy natłok imprez jest duży. Jeżeli jest to kolejna edycja, warto zamieścić relację z poprzednich. Można także skorzystać z live’ów i pokazać przygotowania, trochę ujęć zza kulis zawsze budzi ciekawość

Poza nagłaśnianiem wydarzenia na portalu warto zainwestować jeszcze w jego reklamę. Można też włączyć w to remarketing - nie zawsze bowiem chętni od razu decydują się wziąć udział w danym przedsięwzięciu.

Jeżeli chcemy skupić uwagę internautów na dłużej, niezbędne będzie stworzenie profilu imprezy. Ciekawym i wartym uwagi jest profil Open’erFestival. Komunikacja odbywa się cały rok, i mimo że jesteśmy już po tegorocznej edycji, to zamieszczamy content, który dotyczy nie tylko tego co było, ale i tego co będzie w 2018. Wprawdzie następne koncerty odbędą się dopiero za rok, ale już zabiega się o festiwalową publiczność, skupia wokół siebie i podtrzymuje jej zainteresowanie. Należy pamiętać o przekazywaniu wszystkich niezbędnych informacji, zwłaszcza organizacyjnych, takich jak miejsce, godzina, data, program czy możliwości zakupienia biletów.

Eventy na Instagramie

Instagram jako narzędzie promowania eventów szczególnie przydaje się w odniesieniu do pokolenia milenialsów. Stworzenie hasztagów określających festiwal czy inne wydarzenie pomoże w znalezieniu interesujących nas zdjęć. Obecnie młodzi ludzie traktują Instagram jako swoisty album dostępny dla każdego, a że lubią się chwalić udziałem w różnorodnych imprezach, z pewnością Instagram będzie świetnym kanałem przekazu informacji i emocji. Im ciekawsza atrakcja, scenografia, główni aktorzy przedsięwzięcia, tym więcej fotek obrazujących imprezę. Dobrze jest też używać RTM i w czasie rzeczywistym kontaktować się z osobami, które uczestniczą w evencie - na pewno zapamiętają one pozytywny kontakt z organizatorami. Wystarczy podziękować za obecność czy zapytać o wrażenia. Podobnie jak i na Facebooku warto zastanowić się nad reklamą płatną.

Eventy na Twitterze

Z rozlicznych wydarzeń Twitter upodobał sobi...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy