Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

16 stycznia 2018

Jak poradzić sobie ze zmianami na Facebooku?

196
Pewnie słyszałeś już, że Facebook przygotowuje w najbliższym czasie małą rewolucję. Zmiany, które pojawią się już niedługo, z pewnością nie będą bez znaczenia dla osób prowadzących profile firmowe.

Dla "przeciętnych" użytkowników oznacza to tyle, że zamiast polubionych stron będzie widział więcej treści znajomych. Mark Zuckerberg tłumacz taki krok chęcią przywrócenia portalowi bardziej społecznościowego, a mniej reklamowego wymiaru. Co oznaczają te zmiany dla firm opierających swoją promocję głównie o social media? Jak - mimo ograniczeń - utrzymywać zasięg swoich postów? Przeczytajcie kilka porad, które dla Was przygotowaliśmy.

POLECAMY

Jakie posty nadal będą promowane w newsfeedzie?

Z informacji Facebooka wynika, że promowane będą głównie treści angażujące użytkowników. Zapomnijcie więc o tzw. "żebrolajkach". Dodawajcie ciekawe, inicjujące teksty, które rzeczywiście zainteresują użytkowników. 

Wiadomo też jakie posty będą blokowane. Czy wasze newsfeedy też są zaspamowane przez posty w stylu: "łapka w górę jeśli też lubisz jeść lody", "oznacz 5 kumpli, którzy lubią śpiewać w toalecie" , "wyślij kciuk, jeśli się zgadzasz" itd itp. Już niedługo nie będą Wam przeszkadzać , gdyż już niedługo mają one zupełnie przestać wyświetlać się w newsfeedach użytkowników. 

Zmiany mają dotknąć także mniejszych fanpage, czyli influencerów, biznesmanów, i małych przedsiębiorstw. Czy ograniczy to także zasięgi grup? Na ten temat nie pojawiły się jeszcze żadne informacje. Patrząc na to, jak w ostatnim czasie Facebook promuje grupy, nie wydaje się to szczególnie prawdopodobne. 

Co można zrobić w takiej sytuacji? Jak chronić się przed zmianami?

Po pierwsze: zacząć angażować użytkowników!

Wiele profili skupia się tylko i wyłącznie na informowaniu użytkowników. Patrząc na nadchodzące zmiany, warto jednak nie skupiać się tylko na przekazywaniu informacji, a próbować skłonić użytkowników do dyskusji. 

Po drugie: video 

Facebook w ostatnim czasie stawia duży nacisk na promocję treści video. Szacuje się nawet, że już niedługo to one zdominują social media. Warto więc zadbać o atrakcyjny content audiowizualny, który skłoni użytkowników do reakcji, co wypozycjonuje nasz post na newsfeedzie. 

Po trzecie: LIVE

Skoro już jesteśmy przy temacie video... Jeśli nie macie czasu na tworzenie dopracowanych, profesjonalnych nagrań, może warto robić relacje live? Nie oznacza to, że nie są one czasochłonne, działają jednak bardzo angażująco na fanów. Dodatkowo LIVE mają średnio 6 razy wyższą wyższą aktywność niż zwykłe filmy!

Po czwarte: wykorzystaj personal branding

Możesz próbować przenieść swoich użytkowników także na swój profil prywatny, który będzie miał w dalszym ciągu dobre zasięgi. Odpowiednio prowadzony personal branding może wiele zdziałać. 

P...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy