Jak opakować dobre treści w odpowiedni format – przegląd dostępnych rozwiązań w zależności od celu i grupy docelowej

Temat numeru

Tworzenie treści zajmuje najwięcej czasu w działaniach content marketingowych. Jakie formaty funkcjonują najlepiej? W co inwestować czas i pieniądze?

Covidowa rzeczywistość zmienia nas, odbiorców treści, a także klientów. Rosną oczekiwania dotyczące życia e-commerce. Tracimy zaufanie do treści, które czytamy, a także tych, jakie przekazuje nam obraz. Z kolei spotkanie na żywo z klientem nabiera pomału smaku wydarzenia premium. Zmienia się język, jakim mówimy, nie zmieniają się podstawowe formaty, które wykorzystujemy. Ewoluują okoliczności, w których się wypowiadamy, niezmienne pozostają cele naszych działań. Ciągle chcemy:

POLECAMY

  • pozyskiwać klientów,
  • spowodować, by zachowywali się oni w określony sposób,
  • utrzymywać dobre relacje z naszymi odbiorcami (potencjalnymi i obecnymi klientami).
     
Rys. 1. Źródło: doroczne badanie content marketingu B2C przeprowadzone przez Content Marketing Institute i MarketingProfs w lipcu 2019 r.


Badania

Z badań corocznie przeprowadzanych przez Content Marketing Institute wynika, że najchętniej używane formaty content marketingowe dla klientów B2C to posty do mediów społecznościowych, krótkie artykuły na blogi i newslettery (spójrz na rys. 1). Chcąc osiągnąć efekty content marketingowe wobec klientów...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy