Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

31 lipca 2017

Jak małe firmy mogą rozwinąć sprzedaż za granicą? Pięć porad PayPal,aby podbić międzynarodowe rynki

182
Niezależnie od tego, co sprzedajesz, jednym z największych wyzwań w prowadzeniu biznesu jest znalezienie i pozyskanie nowych klientów. Ogromna grupa tych, którzy chcieliby kupić Twoje produkty może być za granicą. Jeśli zaczniesz myśleć globalnie, możesz rozwinąć swoją internetową sprzedaż na skalę międzynarodową.

Sprzedaż w internecie stale rośnie w większości krajów. eMarketer szacuje, że w 2016 roku ponad 1,6 miliarda klientówrobiło zakupy online i wydalioni łącznie blisko 2 miliardy dolarów. W tym samym roku, 33% osób dokonujących zakupy w internecie kupiło produkty za granicą. Co ciekawe, według eMarketer w 2020 r.globalna sprzedaż w handlu elektronicznym osiągnie poziom 27 miliardów dolarów.

POLECAMY

Zanim zdecydujesz się na międzynarodową sprzedaż, powinieneś przemyśleć swoją strategię. Poniżej znajduje się pięć kluczowych obszarów, które należy wziąć pod uwagę.

  1. Określ w jakich krajach chcesz sprzedawać–pierwszym krokiem jest poznanie, kim są Twoi klienci międzynarodowi, co kupują i w jaki sposób robią zakupy. Zacznij od przeanalizowaniawłasnych danych, z jakich krajówpochodzą kupujący. Warto dokładnie sprawdzić na jakich rynkach może byćzapotrzebowanie na Twoje produkty i poznać ich specyfikę, aby dotrzeć do nowych klientów, nawet jeśli sprzedajesz swoje produkty testowo.Konrad Selerski, Regionalny Dyrektor OperacyjnyzDawanda, internetowej platformy oferującej ręcznie robione produkty radzi“Na naszej platformie, najbardziej interesującymi rynkami dla polskich sprzedawców są Niemcy, Francja, Austria, Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy, Szwajcaria, Holandia, Belgia i Irlandia. Z kolei do najczęściej kupowanych kategorii produktów należą akcesoria dla dzieci, odzież, artykuły domowe i przybory do majsterkowania. Jak widać na przykładzie naszego serwisu Dawanda, sprzedawcy z Europy Wschodniej aktywnie współpracują z klientami z zagranicy, a handel transgraniczny daje możliwości zwiększenia sprzedaży i rozwoju biznesu.Dlatego też zmieniamy opłaty dla sprzedawców, którzy oferują swoje produkty za pośrednictwem Dawandyi korzystają z płatności przez PayPal. Od teraz Dawanda pokrywa opłatę PayPaluwzględniając ją w standardowej prowizji w wysokości 10,5%. Zasadniczo korzystanie z systemu PayPal nie będzie obejmowało żadnych dodatkowych opłat opróczstandardowej w wysokości 1,35zł (~ 0.32 EUR), która dotyczy wszystkich metod płatności dostępnych w naszym serwisie".

Wskazówka #1: Kliencionline z mniejszych krajów chętniej dokonują zakupów transgranicznych w innych dużych krajach. 38% z nich wskazuje, że kupujeza granicą, ponieważ nie mogą znaleźć produktów
w sklepach w ich kraju. 76% klientów dokonujących zakupów międzynarodowych jako powód wskazuje lepsze ceny.

  1. Zastanów się, jak twoi klienci chcą płacić– Zastanów się jak chcesz otrzymywać pieniądze za sprzedane produkty. To ważne, ponieważ płatność jest kluczowym momentem,podczas któregozagraniczni klienci mają tendencję do rezygnacji z zakupów. Trzeba także sprawdzić preferowaneprzez klientów w innych krajach metody płatności.Większość osób chce płacić w swojej lokalnej walucie, alejeśli nie możesz zaoferować takiej opcji na każdym rynku, pamiętaj, aby przeliczyć walutę w taki sposób, żeby klienci mogli zobaczyć ile mają zapłacić. Warto również znaleźćwiarygodnego dostawcę usług płatniczych o dużym globalnymzasięgu.Jedną z regularnie rekomendowanych metod płatności przy międzynarodowych zakupach online jest na przykład PayPal, ze względu na bezpieczeństwo, politykę ochrony kupującego i sprzedającego oraz łatwość obsługi na wielu urządzeniach i w różnych walutach.

Wskazówka #2: 38% kupujących online wskazuje, że bezpieczny sposób płatności jest potencjalnym czynnikiem wpływającym na zakupy transgraniczne. Klienci chcą mieć pewność, że w przypadku problemów będą chronieni. Bezpieczne i rozpoznawalne metody płatności mogą także zwiększyć zaufanie klientów.

  1. Sprawdź lokalne prawo, opłaty celne i podatki–Gdy już zadecydujesz, gdzie będziesz sprzedawać, przyjrzyj się przepisom obowiązującym w danym kraju. Opłaty celne i podatki, które będzie ponosił Twój klient mogą być uzależnione odrynkui produktu. Upewnij się, że rozumiesz regulacjedotyczące Twoich produktów po to, aby poinformować klientów o wszelkich kosztach, które muszę ponieść. Przesyłki muszą przejść przez urząd celny (instytucje regulującą warunki dostawy i wysyłki towarów do kraju lub innego terytorium), więc każda paczkabędzie potrzebowaćoddzielnego formularza celnego. Niektóre przedsiębiorstwa oferują tego typu usługi –sprawdź zatem, jak to wygląda w Twoim przypadku.

Wskazówka #3: Gdy zamierzasz sprzedawać poza granicami Unii Europejskiej, powinieneś wziąć pod uwagę umowy o wolnym handlu, które zmniejszają lub eliminują opłaty taryfowena niektóre produkty. Korzystanie z tych umów może oznaczać więcej pracy związanej z prowadzeniem dokumentacji, ale oszczędności mogą być warte dodatkowego wysiłku.

  1. Zapewnij wsparcie i ustal jasne zasady dostawy– Przy sprzedaży transgranicznej przyjazne dla klientów praktyki mają jeszcze większe znaczenie. Bardzo ważne jest określenie jasnych zasad dostawy. W widocznym miejscu podaj jaki jest szacowany koszt dostawy w danym kraju i co się na niego składa.Powinieneś pomyśleć także o uczciwej polityce zwrotów mając na uwadze ewentualne własne koszty wysyłki i odbioru paczki. Ten kalkulator wysyłki może Ci pomóc oszacować, ile będziesz musiał zapłacić za wysyłkę do różnych krajów.

Wskazówka #4: 37% kupujących online wskazuje, że bezpłatna dostawa jest potencjalnązachętązakupów transgranicznych.

  1. Zaplanuj swoje wejście na rynek – Gdy sprzedajesz produkty online, m...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy