Dołącz do czytelników
Brak wyników

Artykuł sponsorowany

2 września 2021

NR 59 (Sierpień 2021)

Jak Magento pomaga w targetowaniu klientów B2B?

19

Targetowanie klientów biznesowych można wykonać na wiele sposobów. Specjalne oferty, limitowane produkty, konta premium. Jednak, aby skierować te działania do odpowiednich grup docelowych, najpierw musisz znaleźć grono klientów, którzy dzielą wspólne zwyczaje zakupowe i mają podobne potrzeby.

Dopiero wtedy będziesz mógł efektywnie i dokładnie podzielić bazę swoich klientów biznesowych, a także zacząć formułować strategię działań targetujących. Z pomocą specjalistów z Global4Net opiszemy w tym artykule, jak za pomocą platformy Magento:

  • zidentyfikować potrzeby klienta B2B,
  • przeprowadzić segmentację grupy klientów biznesowych,
  • dopasować działania personalizacyjne w handlu B2B.

Pierwszy krok: identyfikacja potrzeb klienta B2B w Magento

Aby zdefiniować strategię personalizacji i zwiększenia wartości zakupów dokonywanych przez klientów biznesowych, najpierw będziesz musiał określić, jakie produkty wchodzą w skład ich potrzeb zakupowych. Do tego zadania potrzebne Ci będą zatem dane o aktywności danej grupy klientów. Platforma Magento Open Source posiada szereg technologii, które pomogą Ci w uzyskaniu potrzebnych informacji. Jest ona jednym z najczęściej wykorzystanych narzędzi w e-commerce. W Polsce korzysta z niej m.in. Neonet. 

Aktywność zakupowa

Technologia ta udostępnia wiele narzędzi, które pozwalają na skuteczną analizę zwyczajów zakupowych wybranych grup klientów. Jednym z nich jest narzędzie raportów sprzedaży (Sales Report), w skład którego wchodzą poszczególne rodzaje analiz:

  • raporty konsumenckie (Customer Reports),
  • raporty produktowe (Products Reports),
  • zaawansowane raportowanie BI (Business Intelligence Advanced Reporting).

Raporty sprzedaży uwzględniają takie informacje, jak liczba zamówień dokonanych przez klientów; rodzaj podatku, którym objęte były produkty; zapisane paragony i rodzaj dostawy wybrany przy zakupach; zwroty i kupony; a także rozliczenia PayPal i Braintree. 

Raporty konsumenckie 

Raporty konsumenckie Magento to potężne narzędzie analityczne dostarczające informacji na wiele pytań męczących sprzedawców e-commerce. Dzięki nim będziesz miał dostęp do danych o liczbie zamówień na jednego klienta, średniej wartości koszyka, a także całkowitej wartości dokonanych zakupów. Oba narzędzia są dostępne w panelu administracyjnym Magento. Prowadzi do nich ścieżka Admin -> Reports -> Customers -> Order Total/Order Count/ New Accounts. 

Raporty produktowe

Raporty produktowe Magento zawierają informacje dotyczące następujących danych:

  • statystyki wyświetleń produktów,
  • najlepiej sprzedające się produkty, 
  • produkty na wyczerpaniu zapasów, 
  • statystyki zamówionych produktów, 
  • statystyki pobranych produktów cyfrowych.

Aby sprawdzić raporty produktów w Magento, musisz podążyć tą ścieżką: Admin -> Reports -> Products.

Zaawansowane raportowanie BI

Zaawansowane raportowanie jest jednym z fundamentalnych narzędzi Magento Business Intelligence. Dostarcza ono dynamiczni...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy