Jak grzać leady i nie przepalić budżetu

Temat numeru

Generowanie leadów wciąż spędza sen z powiek niejednemu marketerowi. I niby udostępniamy interesujący content, robimy angażujące kampanie w social mediach, przeprowadzamy badania i tworzymy raporty, wideo, eventy, reklamy, mailingi. I niby jest o nas głośno. Mimo to wciąż słyszymy: „Więcej leadów! Więcej leadów!”. W tym całym zamieszaniu łatwo zapomnieć o najprostszych rozwiązaniach, które, jeśli tylko połączymy ze zdrowym rozsądkiem, przyniosą oczekiwane i mierzalne efekty.

Porządki w grupach odbiorców

Podstawą tworzenia kampanii nastawionych na efekt jest zdefiniowanie odpowiedniej grupy odbiorczej. Nawet najlepszy pomysł nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli nie trafi do odpowiednich osób. Zanim zaplanujesz kolejne działania, wyciągnij z szafy zakurzone opisy person i oprzyj się na nich. Twórz treści dla nich, ale nie według utartego schematu.
To samo dotyczy grup odbiorców w social mediach, Google Ads, grupy odbiorców newslettera, e-maili czy bazy kontaktów do wysyłki SMS. Teraz przyznaj się, kiedy ostatnio sprawdziłeś je pod kątem aktualności? Może pod wpływem czasu, zmiany nawyków, preferencji zdefiniowane przez Ciebie grupy nie konwertują, bo znajdują się w nich nieodpowiedni odbiorcy? Warto regularnie odświeżać bazy, sprawdzić piksele, wskaźniki Opt-Out wiadomości e-mail, sprawdzić aktualność numerów telefonu i... wyciągnąć wnioski. 
Kolejnym krokiem jest poznanie preferencji tych odbiorców. Badanie zachowań użytkowników na Twojej stronie (za pomocą np. Google Analytic...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy