Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat numeru

3 kwietnia 2019

NR 44 (Luty 2019)

Jak grzać leady i nie przepalić budżetu

0 102

Generowanie leadów wciąż spędza sen z powiek niejednemu marketerowi. I niby udostępniamy interesujący content, robimy angażujące kampanie w social mediach, przeprowadzamy badania i tworzymy raporty, wideo, eventy, reklamy, mailingi. I niby jest o nas głośno. Mimo to wciąż słyszymy: „Więcej leadów! Więcej leadów!”. W tym całym zamieszaniu łatwo zapomnieć o najprostszych rozwiązaniach, które, jeśli tylko połączymy ze zdrowym rozsądkiem, przyniosą oczekiwane i mierzalne efekty.

Porządki w grupach odbiorców

Podstawą tworzenia kampanii nastawionych na efekt jest zdefiniowanie odpowiedniej grupy odbiorczej. Nawet najlepszy pomysł nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli nie trafi do odpowiednich osób. Zanim zaplanujesz kolejne działania, wyciągnij z szafy zakurzone opisy person i oprzyj się na nich. Twórz treści dla nich, ale nie według utartego schematu.
To samo dotyczy grup odbiorców w social mediach, Google Ads, grupy odbiorców newslettera, e-maili czy bazy kontaktów do wysyłki SMS. Teraz przyznaj się, kiedy ostatnio sprawdziłeś je pod kątem aktualności? Może pod wpływem czasu, zmiany nawyków, preferencji zdefiniowane przez Ciebie grupy nie konwertują, bo znajdują się w nich nieodpowiedni odbiorcy? Warto regularnie odświeżać bazy, sprawdzić piksele, wskaźniki Opt-Out wiadomości e-mail, sprawdzić aktualność numerów telefonu i... wyciągnąć wnioski. 
Kolejnym krokiem jest poznanie preferencji tych odbiorców. Badanie zachowań użytkowników na Twojej stronie (za pomocą np. Google Analytics) i w social mediach (np. Sotrender, Facebook Audience Insights) sprawi, że nabierzesz pewności w tworzeniu kolejnych kreacji i nie pomylisz się ponownie w dopasowaniu budżetu. Nie bój się też pytać. Z naszego ostatniego badania „Komunikacja marki – oczekiwania konsumenta” wynika, że konsumenci chętnie podzielą się danymi (płcią, adresem e-mail, zainteresowaniami, datą urodzenia i numerem telefonu) tylko po to, aby dopasować do nich komunikaty marketingowe.
 

Przy działaniach zgodnych z persmission marketingiem aż 73% konsumentów pozostaje na listach newsletterowych (e-mail, SMS), do których świadomie dołączyli. Oznacza to, że szansa na konwersję z newslettera rośnie wraz z jakością bazy!


Tajne tricki

Content is king – o tworzeniu atrakcyjnego contentu słyszał już każdy. Atrakcyjny, czyli jaki? Poprawny, grzeczny? A może warto wyjść poza schematy w stronę lekkiego absurdu i zaskoczenia? Takie treści wręcz wymuszają udostępnienia. Z drugiej strony angażować możemy również argumentami czysto finansowymi, balansując na szali zysków i kosztów. Niezależnie od pomysłu, trzeba docierać do zainteresowanej i wrażliwej na przekaz grupy odbiorczej i to nie raz, ale stale i konsekwentnie. Tylko z umiarem! Do zagadnienia można podjeść również od innej strony. Napisz, że obrazu nie należy fotografować, wspinać się na ogrodzenie lub dzielić się unikalnym kodem zniżkowym. Z uśmiechem i przekonaniem o utarciu chciwego, firmowego nosa, klienci sami zadbają o jak najszerszy zasięg i wykorzystanie oferty. Przyjemność ze złamania zakazu może być też pierwszym krokiem w stronę viralowego sukcesu.

Stary, dobry SMS

Ciekawych przykładó...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy