Jak Cię widzą, tak… czy da się zaplanować kampanię tak, żeby była wyjątkowo widoczna? Jak zadbać o otoczenie i dotarcie do grupy docelowej?

Temat numeru

Każdy, kto odpowiadał za prowadzenie kampanii w internecie, jest w stanie z głowy wymienić kluczowe do rozważenia kwestie przy planowaniu kampanii.

Przygotowanie planu kampanii powinno opierać się m.in. o:

POLECAMY

  1. Ustalanie i śledzenie realizacji celów – trzeba zastanowić się, jakie konkretne cele powinny być ustawione dla kampanii online i jak powinniśmy mierzyć sukces? 
  2. Dane przydatne w planowaniu kampanii – warto sprawdzić, jakimi danymi nt. zachowań naszych klientów dysponujemy. Zbieranie własnych benchmarków z pewnością pomoże nam w planowaniu działań do tej samej grupy trzeci, czwarty i kolejny raz. 
  3. Segmentację i targetowanie – jak możemy docierać do różnych odbiorców? To chyba jedno z najważniejszych pytań, bo target „wszyscy” zgubił już niejednego planera podczas realizacji kampanii dla klientów. Warto również zadbać o narzędzia pozwalające nam sprawdzić, jakie rzeczywiście dotarcie do danej grupy wygenerowaliśmy.
  4. Dopasowanie komunikatów do konkretnych grup docelowych.
  5. Ustalenie budżetu i dobór odpowiednich mediów. A później, rzecz jasna, rewizję budżetu, bo rzadko się zdarza, że zaplanujemy budżet co do złotówki. Każdy saving warto wykorzystać zawczasu, aby poprawić wyniki kampanii....
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy