Wynikiem tych interakcji jest powstanie wielkich zbiorów danych, gdyż nic co dzieje się w internecie nie przechodzi bez śladu. Aby zapanować nad lawinowo rosnącymi zbiorami danych, firmy wdrażają rozwiązania oparte na analizie big data. Ta gałąź branży IT rozwija się wyjątkowo szybko – jak przewidują eksperci, globalne przychody z rozwiązań big data i analityki osiągną w tym roku 189,1 mld USD.
To dziesięć razy tyle, ile NASA wydaje rocznie na realizację programu kosmicznego, który pozwala nam badać powierzchnię Marsa. Analiza danych staje się niezwykle istotną dziedziną, a jej możliwości sprawnie wykorzystuje marketing cyfrowy (rys. 1).
POLECAMY
Teoria wielkiej zmiany (a big change theory)
Zmienia się otoczenie, zmieniają się konsumenci i zmieniają się ich nawyki. To również wymusza na biznesie potrzebę zmiany sposobu promowania produktów i usług. Marki coraz mocniej koncentrują się na reklamach w sieci, a dzięki nowoczesnym narzędziom analitycznym marketerom jest łatwiej śledzić interakcje konsumentów z przygotowanymi kreacjami. Według raportu Zenith już w 2021 r. wydatki na reklamę internetową przekroczą 50% wszystkich światowych wydatków na reklamy. Rośnie też globalny rynek reklamy programmatic, która bazuje na danych o użytkownikach.
W USA już 85% wydatków na reklamę display generowanych jest w modelu programatycznym.
Obecnie powszechną praktyką stało się monitorowanie każdego kliknięcia, sposobu w jaki przebiegała wizyta, zaangażowania itd. – wszystko to, by...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!