Integracja i zarządzanie danymi w kampaniach online

Temat numeru

Dane to informacje, a nowoczesny biznes najlepiej wie, że tych nigdy za wiele – szczególnie gdy chcemy budować przewagę nad swoimi konkurentami. Internet światłowodowy, technologia 4G, rozwój infrastruktury Wi-Fi i wszechobecna digitalizacja powodują, że konsumenci niemal zintegrowali się z siecią. Zanim dotarłeś do tego zdania, na świecie obejrzano 4,5 mln filmów na YouTube, wydano blisko milion dolarów na zakupy w e-commerce i wpisano 4 mln haseł za pośrednictwem wyszukiwarki Google.

Wynikiem tych interakcji jest powstanie wielkich zbiorów danych, gdyż nic co dzieje się w internecie nie przechodzi bez śladu. Aby zapanować nad lawinowo rosnącymi zbiorami danych, firmy wdrażają rozwiązania oparte na analizie big data. Ta gałąź branży IT rozwija się wyjątkowo szybko – jak przewidują eksperci, globalne przychody z rozwiązań big data i analityki osiągną w tym roku 189,1 mld USD. 
To dziesięć razy tyle, ile NASA wydaje rocznie na realizację programu kosmicznego, który pozwala nam badać powierzchnię Marsa. Analiza danych staje się niezwykle istotną dziedziną, a jej możliwości sprawnie wykorzystuje marketing cyfrowy (rys. 1).
 

POLECAMY

Rys. 1. Proces pozyskiwania danych w celu tworzenia profili klientów
wykorzystywanych w kampaniach online


Teoria wielkiej zmiany (a big change theory)

Zmienia się otoczenie, zmieniają się konsumenci i zmieniają się ich nawyki. To również wymusza na biznesie potrzebę zmiany sposobu promowania produktów i usług. Marki coraz mocniej koncentrują się na reklamach w sieci, a dzięki nowoczesnym narzędziom analitycznym marketerom jest łatwiej śledzić interakcje konsumentów z przygotowanymi kreacjami. Według raportu Zenith już w 2021 r. wydatki na reklamę internetową przekroczą 50% wszystkich światowych wydatków na reklamy. Rośnie też globalny rynek reklamy programmatic, która bazuje na danych o użytkownikach. 

W USA już 85% wydatków na reklamę display generowanych jest w modelu programatycznym.
 

Obecnie powszechną praktyką stało się monitorowanie każdego kliknięcia, sposobu w jaki przebiegała wizyta, zaangażowania itd. – wszystko to, by...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy