Dołącz do czytelników
Brak wyników

HR potrzebuje IT

Artykuł | 25 maja 2017 |
227
Jeszcze niedawno na półkach działów HR zalegały tony papierowych dokumentów. Z czasem informacje zapisane na papierze znalazły się w komputerowych bazach danych. Dziś działy HR przechodzą cyfrową ewolucję, zyskując wyższą efektywność i oszczędności.

Jeszcze niedawno na półkach działów HR zalegały tony papierowych dokumentów. Z czasem informacje zapisane na papierze znalazły się w komputerowych bazach danych. Dziś działy HR przechodzą cyfrową ewolucję, zyskując wyższą efektywność i oszczędności.

POLECAMY

Jak pokazują wyniki piątej edycji raportu Deloitte „Global Human Capital Trends 2017” digitalizacja HR to konieczność. Tylko jedna trzecia (35 proc.) specjalistów HR ocenia wydajność swoich działów jako dobrą lub bardzo dobrą, ale zaledwie co dziesiąty (11 proc.) wie jak stworzyć „organizację przyszłości”. Tymczasem zarządzanie kadrami może być tańsze i bardziej efektywne dzięki nowoczesnym rozwiązaniom informatycznym.

Działy personalne, choć coraz bardziej otwarte na nowe technologie, mają jeszcze dużo do zrobienia w tym zakresie. Rozwiązania IT mogą wspierać menedżerów już nie tylko w administrowaniu sprawami pracowniczymi, w procesach rekrutacji czy selekcji kandydatów, ale również w badaniu kompetencji, identyfikacji talentów, wspieraniu indywidualnego rozwoju pracowników, budowaniu ścieżek kariery oraz w budowaniu programów motywacyjnych. To ostatnie zadanie staje się dla HR-owców coraz trudniejsze. Walka o talenty, rosnące znaczenie motywacji pozapłacowej i coraz bardziej rozbudowana oferta świadczeń oferowanych pracownikom stawiają działy HR przed kolejnym wyzwaniem – jak efektywnie i efektownie zaprojektować i zarządzać nowoczesnym systemem świadczeń pozapłacowych?

Informatyczne wsparcie dla HR Nowoczesne systemy wspierające zarządzanie świadczeniami pozapłacowymi docenia coraz więcej firm. Jak wynika z badania „Drogowskaz Motywacyjny 2017”, w 2016 r. zdecydowało się na nie 16% przedsiębiorstw. To o 4 punkty procentowe więcej niż przed rokiem. Przykładem takiego rozwiązania jest platforma Sodexo Select, która umożliwia szybkie i sprawne zarządzanie nawet najbardziej złożonym systemem świadczeń pozapłacowych, bez względu na liczbę zatrudnionych pracowników czy liczbę szczebli w strukturze organizacyjnej.

Pracownik może z niej korzystać również przy pomocy urządzeń mobilnych (tablet, smartfon) i wybierać takie świadczenia jak np. pakiet medyczny, ubezpieczenia, produkty firmy, karty kulturalno – sportowe, karty podarunkowe, karty lunchowe itd. Dzięki funkcjonalnościom platformy można na bieżąco ustalać i kontrolować limity ilościowe i kwotowe benefitów, wykorzystanie budżetu i terminów dokonywania wyborów. Umożliwia również łączenie opcji finansowania świadczeń z różnych budżetów czy środków własnych jak ma to miejsce np. w przypadku pakietów medycznych czy ubezpieczeń. Ponadto Sodexo Select można zintegrować z innymi działającymi w firmie systemami.

Platforma umożliwia generowanie raportów dla działu HR, a...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy