Jak wynika z badań konsumenci najbardziej ufają innych konsumentom. W najmniejszym stopniu natomiast ufają reklamom. Świadczą o tym m.in. wyniki badań firmy Nielsen według których, aż 90 proc. ankietowanych zawierza opiniom swoich znajomych, a niewiele mniej czerpie informacje z opinii innych internautów ( 70 proc.). Skąd bierze się tak wysoki poziom zaufania do poleceń? Po pierwsze opinie w sieci wydają się konsumentom naturalne i spontaniczne, po drugie, gdy inna osoba nam coś poleca bądź odradza wierzymy, że robi to w dobrej wierze. Dlatego posiadając taką wiedzę firmy powinny odpowiednio planować swoje strategie komunikacji w oparciu np. o działania z zakresu marketingu szeptanego
POLECAMY
Szeptanie przybiera na sile
Marketing szeptany jest jednym z narzędzi promocji, który cechuje duża wiarygodność komunikatów przekazywanych przez konsumentów. Właściwie przygotowane komunikaty sprawią, że konsument nie ma poczucia wywierania na nim presji. Co więcej często sam staje się nośnikiem reklamy, przekazując informacje o produkcie swoim bliskim, czy znajomym, stając się tym samym naturalnym ambasadorem marki. Nic więc dziwnego, że firmy coraz częściej inwestują w to narzędzie promocji, gdyż rekomendacja przybiera coraz bardziej na sile w porównaniu do suchych sloganów reklamowych.
Cena adekwatna do jakości
Osłabienie efektywności oraz nadmierna obecność środków masowego przekazu doprowadziło do wzmocnienia się alternatywnych sposobów dotarcia do klientów. Poziom zaufania jaki konsumenci deklarują do telewizji czy prasy pozwala stwierdzić, że marketing szeptany staje się coraz lepszym nośnikiem informacji na temat marki czy produktu. Koszt np. reklamy telewizyjnej wynosi przynajmniej kilkaset tysięcy złotych. Oczywiście koszty te byłyby łatwe do usprawiedliwienia jeśli niosłyby za sobą proporcjonalne korzyści – a tak niestety się nie dzieje. Wg badań grupy Nielsen współczynnik skuteczności reklamy telewizyjnej mi...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!