Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

27 lipca 2017

Geotargetowanie,czyli gdzie klient – tam oferta

197
Spersonalizowane oferty stają się podstawową formą komunikacji z klientami, którzy przytłoczeni ilością promocji, zwracają uwagę głównie na te odpowiednio do nich dopasowane. Dlatego firmy starają się precyzyjnie segmentować swoich odbiorców i kierować do nich tylko najbardziej wyselekcjonowane informacje. Efekty dotarcia mogą wzrosnąć jeszcze bardziej, gdy dołożymy do tego bieżące położenie naszych odbiorców. Tak właśnie działa geotargetowanie, z którego korzysta obecnie tylko niecałe 7% polskich przedsiębiorstw . Dlaczego warto korzystać z tego rozwiązania?

Geotargetowanie to kolejny niestandardowy sposób na zwiększanie sprzedaży i budowanie lojalności kupujących. Tego typu innowacyjne rozwiązanie nie tylko buduje ciekawość konsumentów, ale przede wszystkim jest dopasowane do ich aktualnych potrzeb i miejsca, w którym się znajdują. To z kolei znacznie zwiększa ich wygodę i może skutkować natychmiastowym zakupem.

POLECAMY

Lokalizowanie klientów z korzyścią dla firm

Geotargetowaniejest metodą dotarcia do konsumentów, z wykorzystaniem danych na temat ich aktualnego położenia, którabazuje na zasadachgeolokalizacji. Pozwala na kontekstowe użycie reklam lub wiadomości, zdefiniowanych specjalnie na potrzeby danego miejsca lub oferty. Komunikat trafnie dopasowany do lokalizacji, połączony z zaletami działań w czasie rzeczywistym, stanowi o skuteczności wykorzystania geotargetowania w kampaniach marketingowych. Na co mogą liczyć przedsiębiorcy stosując je w swojej firmie?

Precyzyjnedane o lokalizacji klienta pozyskane z różnych źródeł,np. GPS, Wifi, Bluetooth.

Możliwość reakcji i nagradzania kupujących w czasie rzeczywistym.

Zwielokrotnienie dotarcia z przekazem do konsumentów.

Elastyczna modyfikacja treści w czasie trwania kampanii.

Wszechstronne funkcje

Przedrozpoczęciem kampanii z wykorzystaniem geotargetowaniawarto przyjrzeć się klientom firmy i posegmentować ich według zachowań zakupowych oraz ich profilu. Dzięki tej wiedzy dobór odpowiedniej formyi treścikomunikatu jest łatwiejszy, a to pozwala na skuteczne dotarcie do wybranej grupy odbiorców. Następnie należy wybrać kanały, za pomocą których wysyłka wiadomości z ofertą da najlepsze rezultaty.Oto trzy najpopularniejsze z nich:

SMS– to podstawowa, wciąż popularna forma szybkiej komunikacji. Z perspektywy użytkownika jest jednym z najwygodniejszych rozwiązań, gdyż nie wymaga podłączenia do internetu. Gwarantuje dotarcie do szerokiej bazy konsumentów, dlatego też cieszy się dużą skutecznością, a także stanowi pierwsze źródło informowania o nowej ofercie;

e-mail –dajemożliwość wysyłki wielu form komunikatów, zarówno w postaci zwykłego maila, jak i newslettera, które dodatkowo pozwalają na przekierowanie do strony firmy. Zaletą tej formy jest także fakt, że klienci chętnie dzielą się swoim adresem e-mail, co pomaga wbudowaniu szerokiej bazy obiorców;

powiadomieniepush– charakteryzuje się przede wszystkim stosunkowo niskim kosztem dotarciado konsumentów. Wjego przypadku warunkiem konie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy