Dołącz do czytelników
Brak wyników

Gemius: Rosjanki odwiedzają e-sklepy, a Rosjanie strony militarne [analiza]

Artykuł | 6 października 2014 |
88
Rosjan przyciągają tematy militarne, a Rosjanki wolą robić zakupy w sieci. Gemius sprawdził, które strony rosyjskojęzycznej części internetu, nazywanego runetem, są skrojone na miarę mężczyzn, a które trafiają w gust i potrzeby kobiet.

Rosjan przyciągają tematy militarne, a Rosjanki wolą robić zakupy w sieci. Gemius sprawdził, które strony rosyjskojęzycznej części internetu, nazywanego runetem, są skrojone na miarę mężczyzn, a które trafiają w gust i potrzeby kobiet.

Dane z czerwca 2014 roku pokazują, że w Rosji strony WWW przegląda 70 mln dorosłych osób. Wśród użytkowników sieci przeważają kobiety, których jest 37,6 mln, czyli o ponad 5 mln więcej niż mężczyzn (32,5 mln). Internet jak w soczewce odzwierciedla aktualne zainteresowania osób, które z niego korzystają i pokazuje, jakimi wydarzeniami żyją. Które strony internetowe przyciągają głównie kobiety, a które niemal wyłącznie mężczyzn?

Mężczyźni najchętniej czytają o sprawach militarnych

Jak wynika z danych firmy Gemius, która monitoruje rosyjską sieć, mężczyźni preferują strony internetowe dotyczące tematyki militarnej, freelancingu oraz samochodów. W czerwcu 2014 roku najbardziej przyciągały ich strony: wersja online magazynu o tematyce wojskowej „Voyennoye obozreniye” Topwar.ru(89 proc. jej użytkowników to mężczyźni), platforma dla freelancerów pośrednicząca między zleceniodawcami a zleceniobiorcami Freelansim.ru oraz strona WWW dotycząca motoryzacji Cartimes.ru (po 86 proc.).

Powody, dla których mężczyźni w Rosji bardziej niż kobiety interesują się stronami internetowymi poświęconymi tematyce wojennej wyjaśnia Jadwiga Rogoża, analityczka Ośrodka Studiów Wschodnich zajmująca się tematyką rosyjską: – Od kilku miesięcy Rosja de facto prowadzi działania militarne na Ukrainie, a jednostronna i agresywna narracja medialna podsyca społeczne zaangażowanie w tematykę wojenną, co dotyczy w pierwszej kolejności męskiej części populacji – wyjaśnia.

Mężczyźni w Rosji chętnie odwiedzają też strony WWW, na których można znaleźć między innymi newsy, aktualności ze świata sportu, informacje finansowe i nowinki technologiczne

Rok wcześniej (czerwiec 2013 roku) do najbardziej męskich stron runetu zaliczały się: wersja online magazynu popularnonaukowego „Populyarnaya Mekhanika” Popmech.ru (83 proc. użytkowników to mężczyźni), serwis motoryzacyjny Exist.ru (83 proc.) oraz serwis dla amatorów polowania i wędkarstwa Ohot...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy