Gabinet kosmetyczny to dziś… wyszukiwarka i YouTube

Aktualności
Jak wynika z analizy trendów Google zapytania z kategorii beauty zyskują 5% rok do roku w wyszukiwarce, zaś na YouTube 10%. To znaczące źródło wiedzy dla marketerów z branży kosmetycznej, tym bardziej, że ścieżka zakupowa konsumentów coraz częściej zaczyna się od smartfona, na którym w każdej chwili mogą oni wyszukać interesujące ich artykuły lub materiały wideo. 87% mobilnych użytkowników sięga po swoje telefony od razu kiedy pojawi się u nich potrzeba wyszukania informacji lub zakupu konkretnego produktu lub usługi.

Warszawa, 27 lutego 2019 r. - Branża kosmetyczna jest bardzo podatna na sezonowość i dynamicznie dostosowuje się do trendów panujących wśród konsumentów. Dzięki obserwacji stabilnych tendencji, jak i ich fluktuacji, marketerzy dostają narzędzie pozwalające im identyfikować możliwości, kształtować strategię marki i poprawiać doświadczenia klientów związane z zakupem produktów do pielęgnacji. Warto podkreślić też rolę smartfonów w trakcie ścieżki zakupowej - 31% Polaków szuka za ich pośrednictwem inspiracji, co do zakupu różnych produktów lub usług, a 25% używa telefonu do znalezienia informacji o lokalnych sklepach i usługach. Dlatego tak kluczowe jest dostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych.

POLECAMY

Piękno w wyszukiwarce

Wyszukiwania związane z pielęgnacją urody czy makijażem, jakie internauci wpisują w Google są sezonowe. W skali roku charakteryzuje je stabilny przyrost na poziomie 5% r/r, jednak w okresie przedświątecznym zyskują aż 25% r/r. Wyszukiwania te są zarówno generyczne, jak i powiązane z nazwami konkretnych marek. Warto zauważ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy