E-commerce service. Jak zapanować nad chaosem komunikacyjnym w zespole obsługi klienta?

Temat numeru

Komunikacja w zespole jest jednym z najważniejszych elementów organizacji pracy Twojej firmy. Dobry kontakt między konsultantami pozwala utrzymać efektywność i świetny przepływ informacji. Z pewnością skorzystają na tym również sami klienci!

Jasne komunikaty i dobra atmosfera pracy pomogą także uniknąć powstawania silosów informacyjnych. Są to systemy, które na różny sposób izolują od siebie pracowników. Dzielenie osób na teamy jest nieuniknione, jednak tylko dzięki dobrej komunikacji nie powstaną bariery przepływu informacji. Jak zatem zadbać o dobrą komunikację w swoim zespole? Jak zapanować nad powstałym już chaosem? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.

POLECAMY

Skutki chaosu komunikacyjnego 

Brak wspólnego zaangażowania w życie firmy, niedopowiedzenia, czy błędy wynikające ze złej komunikacji mogą finalnie skutkować spadkiem szybkości i efektywności pracy naszych konsultantów, a co za tym idzie – niezadowoleniem klientów z jakości obsługi.

#1 Silosy informacyjne

Bariery utrudniające sprawną komunikację mogą mieć duże negatywne skutki i powodować chaos wśród naszych konsultantów. Predyktorem powstawania silosów informacyjnych jest duża liczba pracowników oraz działów. Biura obsługi klienta również mogą być podzielone na mniejsze podgrupy, co skutkuje gorszym przepływem informacji.

#2 Spadek efektywności pracowników

Przepływ informacji oraz danych między pracownikami jest niezwykle istotny, aby pracować szybko i efektywnie. W dziale obsługi klienta aspekt ten jest ważny ze względu na dużą liczbę rozmów z różnymi klientami. Kontakt z biurem customer service odbywa się za pomocą kilku kanałów komunikacji, zatem organizacja informacji od użytkowni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy