Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

23 czerwca 2017

Dziadkowie na fejsie, czyli jak Silver Generation funkcjonuje w digital świecie?

205
Spędzają w sieci coraz więcej czasu, traktując internet na równi z rzeczywistością offline stają się atrakcyjną grupą dla e-commerców. Mowa o srebrnym pokoleniu, które rośnie w siłę. W 2015 roku było w Polsce ponad 8,8 mln osób po 55 roku życia. Według danych GUSu, do roku 2050 liczba ta ma wzrosnąć do 13,7 mln., 16 proc. seniorów to aktywni internauci. Jak funkcjonują w digital świecie i co należy o nich wiedzieć, chcąc dotrzeć do nich za pośrednictwem nowych mediów? Postanowiła to sprawdzić agencja interaktywna KERRIS wraz z seniorami z Dancingu Międzypokoleniowego.

Jak seniorzy korzystają z technologii?

- W ciągu ostatnich trzech lat liczba użytkowników smartfonów w wieku 65+ podwoiła się. Widoczny jest dynamiczny wzrost popularności tego typu urządzeń, jednak wykorzystywane są one głównie przez seniorów do funkcji natywnych: dzwonienia i wysyłania wiadomości tekstowych. Ponad użytkowników w tej grupie nie korzysta z mediów społecznościowych przez smartfony, a ¼ nie pobrała na nie żadnej aplikacji - komentuje Ignacy Bochiński, Partner KERRIS Group. Użytkownicy zwracają uwagę na trudność w ich obsłudze, dlatego wybierają wygodniejsze i większe laptopy. Umiejętności cyfrowych nabywają dzięki wsparciu dzieci, wnuków lub bardziej doświadczonych znajomych.

POLECAMY

Video: //drive.google.com/file/d/0B705mKV0mvE7cklfNzdMYUxoQ28/view?usp=sharing

Internet ma być wygodny i użyteczny

70 proc. internautów w wieku powyżej 55 lat korzysta z internetu każdego dnia. Czas spędzony przez nich w sieci rośnie. Szukają w niej głównie wiedzy i informacji, w tym dotyczących ich hobby. Internet ma być dla nich funkcjonalny i użyteczny. Robią w nim przemyślane zakupy, poświęcając czas na porównania cen i ofert. Wybierają produkty tańsze niż w sklepach stacjonarnych lub takie, których zakup jest wygodniejszy online np. bilety lotnicze czy na pociąg. W obawie przed koniecznością odesłania z powodu niedopasowania np. odzieży czy obuwia, wybierają tradycyjne zakupy.

Video: //drive.google.com/file/d/0B705mKV0mvE7dmJjenUxMUNiUEk/view?usp=sharing

Komunikacja w Social Mediach, jak w każdym innym miejscu – liczy się kultura

Społeczność polskich seniorów na Facebooku powyżej 55 roku to już około milion osób, spośród których 55 proc. to kobiety. Wiele z nich znalazła się tam po zamknięciu kont z Naszej Klasy. Dużą popularnością w tej grupie cieszy się YouTube. W social mediach oburza ich wulgarne słownictwo i brak kultury wypowiedzi. Na równi traktują etykietę z netykietą.

Video://drive.google.com/file/d/0B705mKV0mvE7SmZPejU4SVZuZnc/view?usp=sharing

Reklamy internetowe – zmora Seniorów

Seniorzy przyznają, że kontakt z reklamami w internecie jest dla nich nieprzyjemnym doświadczeniem. Nie życzą sobie nachalności. Reklamy przeszkadzają im w przeglądaniu stron, szczególnie contentowych. Zwracają jednak uwagę, że treści promocyjne na Youtubie są bardziej przyjazne w odbiorze.

Video://drive.google.com/file/d/0B705mKV0mvE7N21aSkhpTHFVcUU/view?usp=sharing

Co z tego wynika?

  • Obecnych aktywnie zawodowo 45-50 latków cechuje znajomość technologii, która jest częścią ich pracy, dlatego w kolejnych latach konieczne będzie wydzielenie grup 55+ oraz 70+.
  • Obecni seniorzy pod...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy