Dołącz do czytelników
Brak wyników

Deep Learning pozwoli lepiej oszacować potencjał zakupowy internautów

Artykuł | 26 października 2016 |
202
RTB House, polska firma technologiczna specjalizująca się w działaniach reklamowych opartych na zaawansowanych scenariuszach retargetingowych, stworzyła nowy model analityczny oparty na deep learningu – obecnie jednym z najbardziej obiecujących obszarów badań nad sztuczną inteligencją. Algorytm posłuży do jeszcze lepszego szacowania potencjału konwersji w kampaniach retargetingowych.

RTB House, polska firma technologiczna specjalizująca się w działaniach reklamowych opartych na zaawansowanych scenariuszach retargetingowych, stworzyła nowy model analityczny oparty na deep learningu – obecnie jednym z najbardziej obiecujących obszarów badań nad sztuczną inteligencją. Algorytm posłuży do jeszcze lepszego szacowania potencjału konwersji w kampaniach retargetingowych.

POLECAMY

Internauci odwiedzając strony www podejmują setki aktywności, a model stworzony przez RTB House wykorzystuje deep learning (metodę, w ramach której systemy komputerowe analizują ogromne ilości danych, a na tej podstawie rozpoznają wzory, obiekty oraz inne elementy) do identyfikacji każdego z tych kroków, a w efekcie do dokładnego określenia postaw, intencji i zamiarów użytkowników.

Wdrożona przez RTB House technologia bazuje na strukturach matematycznych, inspirowanych biologiczną aktywnością neuronów w ludzkim mózgu. Algorytmy badające współczynnik konwersji zbierają i interpretują nie tylko dane dotyczące klikalności poszczególnych reklam, ale uwzględniają również informacje na temat sposobu przeglądania ofert, wyświetlanych kategorii, metody finalizacji transakcji, a także preferowanych taktyk wyszukiwania produktów. Wszystkie zmienne analizowane są automatycznie, bez ingerencji ze strony człowieka.

Bartłomiej Romański, Chief Technology Officer RTB House, zauważa, że prognozy konwersji odgrywają kluczową rolę w kontekście reklamy internetowej. – Żyjemy w świecie, w którym big data to niekończący się strumień informacji między innymi o użytkownikach internetu. Zrozumienie potrzeb i postaw poszczególnych konsumentów jest kluczem do sukcesu każdego reklamodawcy. Wykorzystując możliwości najnowszych technologii, stworzyliśmy algorytm, który pozwala dokładnie przewidzieć zachowanie danego internauty, jego zakupowe preferencje, a także finalną decyzję dotyczącą transakcji. Wszystkie te elementy sprawiają, że nasze personalizowane reklamy są jeszcze precyzyjniej dobierane, przynosząc klientom wyższy zwrot z inwestycji i umożliwiając bardziej efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego – podsumowuje Romański.

Innowacyjność tego rozwiązania została doceniona m.in. przez organizatorów International Conference on Machine Learning w Nowym Jorku, największej międzynarodowej konferencji naukowej poświęconej zagadnieniu...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy