Czy leci z nami GA pilot? Instalacja, diagnostyka i integracja Google Analytics – o czym pamiętać i jak weryfikować błędy?

Temat numeru

Najpopularniejszym narzędziem do analizy stron internetowych jest Google Analytics. Niestety Google nie podaje dokładnie, jak wiele witryn używa ich narzędzia, ale podobno jest to 10 razy więcej niż w przypadku jego alternatywy – Yandex Metrica1. Dodatkowo wiele stron www wysyła do Google Analytics nie do końca poprawne dane.

Najczęściej jest to spowodowane:

POLECAMY

  1. Błędną implementacją kodu Google Analytics na stronie internetowej.
  2. Brakiem poprawnej konfiguracji GA, np.:
  • brak ustawienia Celów, które strona ma realizować,
  • brak stosowania różnych Widoków danych,
  • brak dodania filtrów wykluczających niepoprawne dane, np. botów, różnego rodzaju spamu.

W tym artykule poznasz sposoby na poprawne dodanie Google Analytics na stronę internetową, sprawdzenie implementacji kodu GA oraz poprawne przygotowanie konta GA do zbierania dobrych jakościowo danych.

Jak poprawnie dodać Google Analytics na stronę internetową?

Implementację kodu Google Analytics możesz przeprowadzić na trzy różne sposoby:

  1. Poprzez dodanie kodu GA do źródła strony.
  2. Za pomocą dedykowanej wtyczki, jeśli strona jest przygotowana np. na Wordpress.
  3. Przy pomocy narzędzia Google Tag Manager.

Niestety już na tym etapie można popełnić błąd, szczególnie jeśli Google Analytics dodajemy za pomocą sposobu nr 1 lub 2. Najpopularniejszym błędem jest umieszczenie GA na końcu strony (na samym końcu sekcji lub w stopce). 
To skutkuje tym, że Google Analyti...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy