Czy kobiety kupują inaczej niż mężczyźni?

Aktualności
Badania pokazują, jakie znaczenie ma lojalność klienta, postęp techniczny - dotyk To, jak mocno różnią się zwyczaje zakupowe kobiet i mężczyzn jest jednym z ulubionych tematów dyskusji i żartów. W sklepie ze sprzętem elektronicznym niejedna kobieta wzdycha "Ach, ci faceci" podczas gdy mężczyźni ze zniecierpliwieniem czekają przed sklepem obuwniczym. Przeprowadzone w kilku europejskich krajach badania zwyczajów konsumpcyjnych kobiet i mężczyzn potwierdzają, że stereotypy jednak mają coś wspólnego z rzeczywistością. Tym samym do zagadnień typu lojalność, kanały sprzedaży, produkty, czy usługi przedstawiciele obu płci podchodzą zupełnie inaczej.

Analiza zachowań zakupowych konsumentów „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku” została przeprowadzona przez Comarch i Kantar TNS w Polsce oraz w pięciu krajach europejskich: Anglii, Holandii, Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech. Z udzielonych przez ponad 3 tys. respondentów odpowiedzi można dowiedzieć się bliższych informacji o zwyczajach i oczekiwaniach kobiet i mężczyzn wobec oferty handlowej, poczynając od spersonalizowanych ofert, przez sposób dokonywania płatności, aż po wybór kanału.

POLECAMY

W sieci czy sklepie stacjonarnym?

Podczas gdy mężczyźni postrzegani są jako pasjonaci sprzętu elektronicznego i nowinek technologicznych, kobiety wolą podążać za trendami panującymi w modzie. Wyniki przeprowadzonych badań dowodzą, że 42 proc. kobiet biorących udział w ankiecie, a ty...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy