AI nie odbierze Ci pracy, ale zmieni jej charakter
Sztuczna inteligencja, a w szczególności generatywna AI, póki co nie zastąpi marketerów na rynku pracy. Ma natomiast ogromny wpływ na to, jak zmieniają się nasze codzienne zadania, kompetencje i oczekiwania wobec zespołów. Zamiast zastępować – AI przesuwa akcent z manualnej, często żmudnej produkcji treści na bardziej strategiczne i kreatywne działania. Dodawanie napisów do filmu przez dwie godziny? Jeszcze 8 lat temu zdarzało mi się poświęcić na to tyle czasu. Teraz? Zdecydowanie mniej.
Coraz więcej ofert pracy dotyczy dziś specjalistów, którzy wiedzą, jak wykorzystywać AI w codziennej pracy – zwłaszcza w marketingu, sprzedaży i analizie danych.
Firmy, których budżety marketingowe utrzymują się na stabilnym poziomie (średnio 7,7% przychodów), coraz częściej szukają produktywności w technologii. I to działa. Według badania Gartnera z tego roku:
POLECAMY
- 49% CMO deklaruje, że GenAI skróciła czas wykonywania zadań;
- 40% zauważa redukcję kosztów;
- a 27% zwiększyło moce produkcyjne treści – bez dodatkowych etatów.
Z drugiej strony, według Gartnera 22% dyrektorów marketingu ograniczyło współpracę z agencjami, a nie...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!