Dołącz do czytelników
Brak wyników

Cztery najczęściej zadawane pytania o programy lojalnościowe

Artykuł | 16 grudnia 2016 |
190
Aby program lojalnościowy przyniósł oczekiwane rezultaty musi być odpowiednio przygotowany. Dlatego warto wybrać do współpracy doświadczonego eksperta w tej dziedzinie, który nie tylko rozwieje ewentualne wątpliwości, ale zaproponuje optymalne rozwiązania.   
Aby program lojalnościowy przyniósł oczekiwane rezultaty musi być odpowiednio przygotowany. Dlatego warto wybrać do współpracy doświadczonego eksperta w tej dziedzinie, który nie tylko rozwieje ewentualne wątpliwości, ale zaproponuje optymalne rozwiązania.   

Już na etapie rozważania przez firmy wdrożenia pierwszego programu lojalnościowego, pojawia się wiele pytań dotyczących organizacji, kwestii prawnych oraz technicznych. Odpowiedź na nie pozwala na zrozumienie mechanizmów działania programów lojalnościowych, co ma znaczący wpływ na sukces takiego przedsięwzięcia. Oto cztery najczęściej zadawane pytania przez firmy, które planują podjąć się zorganizowania programu. 

1. Jak zdefiniować cele dla uczestników programu?

Na początku należy ustalić kto, za co i w jakim czasie ma być nagradzany oraz jakim budżetem dysponujemy. Trzeba również zdecydować czy cele mają być indywidualne czy grupowe oraz w jakim czasie powinny zostać zrealizowane. Nie bez znaczenia jest również określenie potencjału uczestników - inne cele powinni mieć np. klienci z sieci hipermarketów, a inni ze sklepów osiedlowych. Warto wziąć również pod uwagę wyniki zdobyte przez uczestnika w poprzednich edycjach programów, a jeśli jest to nowy partner biznesowy to np. cele wyznaczone uczestnikom o zbliżonym potencjale. Odpowiednie wyważenie celów jest kluczową kwestią, która ma wpływ na rentowność projektu i zaangażowanie uczestników. Często spotykanym mechanizmem jest przyznawanie punktów za uzyskanie odpowiedniego poziomu sprzedaży lub zakupu, który dany uczestnik ma  osiągnąć 
w wyznaczonym czasie.

2. Jak skutecznie zapraszać do wzięcia udziału w programie?
 
Na zainteresowanie uczestników programem ma wpływ wiele czynników. Najważniejszym z nich są oczywiście atrakcyjne nagrody, ale duże znaczenie ma również komunikacja z uczestnikami. Rejestracja do programu może mieć formę zamkniętą lub otwartą. Pierwsza z nich oznacza wgranie zdefiniowanych wcześniej loginów i wygenerowanie haseł, a następnie przekazanie ich uczestnikom. W drugiej wystarczy założyć konto na dedykowanej stronie programu. W każdym przypadku ważna jest forma zaproszenia – można wysłać ją mailem, smsem lub przekazać za pośrednictwem przedstawiciela handlowego. Warto również rozważyć nagradzanie za samą rejestrację – pozyskiwane w ten sposób dane kontaktowe i informacje o uczestniku są bardzo cenne dla każdego organizatora. 

3. Czy po wdrożeniu potrzebna będzie instrukcja korzystania z programu?

Dobrze przygotowany program nie wymaga dodatkowych instrukcji. Uczestnik już na etapie rejestracji powinien dowiedzieć się co ma zrobić, aby otrzymać konkretną korzyść. Dlatego tak istotne jest, aby strona dotycząca programu była prosta i intuicyjna w obsłudze. Z kolei w Sodexo dla Organizatora wsparciem jest dedykowany Program Manager, czyli doradca, który pomaga w konfigurowaniu, wdrażaniu i realizacji całego projektu. 

4. Jak skutecznie komunikować się z uczestnikami?

Najczęstszą formą komunikacji są mailingi wysłane do uczestników, których treść można per...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy