Content marketing – jak automatyzować procesy redagowania i dystrybucji treści?

Temat numeru

Jak układać i automatyzować procesy w content marketingu, aby praca szła do przodu, a klienci (szef lub dział sprzedaży też może być Twoim „klientem”) otrzymywali na czas treści najwyższej jakości? Do dyspozycji mamy szereg narzędzi i technik, które pomogą okiełznać nawet najbardziej niesforny tekst – od redakcji aż po jego dystrybucję. Ale, aby móc automatyzować proces, najpierw trzeba go stworzyć.

Automatyzacja procesu – odpowiednio się przygotuj 

W obszarze content marketingu automatyzacja kojarzy się głównie z umiejętnym wyborem narzędzi, które ułatwiają i przyspieszają proces redagowania i dystrybucji treści. Spójrz jednak na to zagadnienie nieco szerzej. Jeśli na co dzień zajmujesz się contentem, wiesz, że praca nad tekstem zaczyna się na długo przed tym, zanim copywriter postawi pierwszą literę w Wordzie.

POLECAMY

Na etapie planowania treści skup się na zniwelowaniu barier utrudniających realizację kluczowych zadań i na optymalizacji czasu pracy. Im lepiej się przygotujesz, tym mniej czasu będziesz potrzebować na redakcję tekstu. Właśnie tu zaczyna się automatyzacja. 

Kroki, które przybliżą Cię do redakcji treści 

  1. Uaktualnij/stwórz bazę copywriterów. To szczególnie ważne, gdy zaczynasz nowy projekt. W takiej bazie powinny znaleźć się nie tylko kontakty do copywriterów i tematy, które ich interesują, ale także opinie osób, pracujących z danym autorem oraz próbki tekstów. Taki dokument najlepiej stworzyć w Excelu. Plik powinien być współdzielony, aby każdy zaangażowany w projekt mógł na bieżąco aktualizować jego zawartość.
  2. Stwórz zasady pracy z dziennikarzem i klientem. Już na początku ustal proces obiegu informacji między klientem, agencją a dziennikarzem. Doprecyzuj, czy i kiedy osoba pisząca tekst powinna kontaktować się z klientem. Ustal zasady przesyłania materiałów i sposób nanoszenia komentarzy do pliku. Pracuj na dokumencie współdzielonym. To przydatne, szczegól...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy