Automatyzacja procesu – odpowiednio się przygotuj
W obszarze content marketingu automatyzacja kojarzy się głównie z umiejętnym wyborem narzędzi, które ułatwiają i przyspieszają proces redagowania i dystrybucji treści. Spójrz jednak na to zagadnienie nieco szerzej. Jeśli na co dzień zajmujesz się contentem, wiesz, że praca nad tekstem zaczyna się na długo przed tym, zanim copywriter postawi pierwszą literę w Wordzie.
POLECAMY
Na etapie planowania treści skup się na zniwelowaniu barier utrudniających realizację kluczowych zadań i na optymalizacji czasu pracy. Im lepiej się przygotujesz, tym mniej czasu będziesz potrzebować na redakcję tekstu. Właśnie tu zaczyna się automatyzacja.
Kroki, które przybliżą Cię do redakcji treści
- Uaktualnij/stwórz bazę copywriterów. To szczególnie ważne, gdy zaczynasz nowy projekt. W takiej bazie powinny znaleźć się nie tylko kontakty do copywriterów i tematy, które ich interesują, ale także opinie osób, pracujących z danym autorem oraz próbki tekstów. Taki dokument najlepiej stworzyć w Excelu. Plik powinien być współdzielony, aby każdy zaangażowany w projekt mógł na bieżąco aktualizować jego zawartość.
- Stwórz zasady pracy z dziennikarzem i klientem. Już na początku ustal proces obiegu informacji między klientem, agencją a dziennikarzem. Doprecyzuj, czy i kiedy osoba pisząca tekst powinna kontaktować się z klientem. Ustal zasady przesyłania materiałów i sposób nanoszenia komentarzy do pliku. Pracuj na dokumencie współdzielonym. To przydatne, szczegó...