Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

18 września 2017

Co zrobić, aby się wyróżnić podczas live?

335
8 kwietnia 2016 roku – tego dnia Mark Zuckerberg i jego Facebook wprowadzili możliwość przeprowadzania transmisji na żywo dla wszystkich. Wcześniej taką możliwość mieli wyłącznie celebryci i osoby ze świata show-biznesu. Ta decyzja bardzo jasno pokazała, że Facebooka widzi duży potencjał w transmisjach LIVE.

LIVE-y wszędzie, co to będzie?!

Wprowadzanie i ciągłe udoskonalanie nowych opcji pozwala wysnuć wniosek, że włodarze Facebooka chcą jeszcze bardziej zdecydowanie rozwijać i stawiać na transmisje LIVE. Potwierdza to również fakt, że w algorytmie Facebooka to właśnie transmisje LIVE stawiane są na piedestale i generują obecnie najlepsze zasięgi. Zresztą, LIVE-y to przecież nie tylko Facebook. Wszystkie popularne serwisy społecznościowe mają już taką możliwość. Transmisje na żywo przeprowadzisz również m.in. na Twitterze, Instagramie czy YouTubie. Oprócz tego, co chwilę na rynku powstaje szereg różnorakich wtyczek i narzędzi, które maja jeszcze bardziej usprawnić i ulepszyć ich transmitowanie.

Jak się wyróżnić podczas LIVE-ów?

Takie działania sprawiają, że LIVE-y stają się coraz bardziej popularne i dają Ci coraz większe możliwości. To kolejne świetne narzędzie, dzięki któremu możesz budować relacje z konsumentami i rozwijać swoja markę. Jednak, aby to wszystko było możliwe – musisz mieć swoich widzów.

Posiadając konta w serwisach społecznościowych, z pewnością zauważyłeś, że coraz więcej marek zaczyna takie LIVE-y tworzyć. I w tym przypadku nie jesteś więc monopolistą, bo z pewnością znajdzie się ktoś, kto ze swoją treścią będzie uderzał do podobnej grupy docelowej, co Ty.

Aby przyciągnąć do siebie swoich odbiorców, musisz być inny, niż wszyscy. Musisz zrobić coś, co sprawi, że ze swoimi LIVE-ami będziesz odznaczać się od konkurencji, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Najwyższy czas, aby zaczęto o Tobie mówić dużo i głośno, tak, aby każdy zaczął kojarzyć Twoje LIVE-y, a przy okazji – również markę.

Tylko jak to zrobić? Jakie kroki możesz wykonać, aby wyróżnić się ze swoim LIVE-em? O to kilka wskazówek:

Wyróżnij się cyklem/nazwą LIVE-ów

Chwytliwe tytuły dobrze zapadają w pamięć i sprawiają, że odbiorca zaczyna kojarzyć tę nazwę z Tobą i Twoją marką. Dlatego też, jeżeli planujesz prowadzić LIVE-y regularnie, warto, abyś nazwał swój cykl LIVE-ów, które będziesz systematycznie robił o określonej porze i godzinie. Dzięki temu zaczniesz być bardziej rozpoznawalny, a ludzie zaczną przyzwyczajać się do tego, że np. zaczynają tydzień od obejrzenia Twojego LIVE-a. Przykładem może być Marketingowe Podsumowanie Tygodnia, które w każdy poniedziałek organizuje Sprawny.Marketing. Nie wiem, jak Ty, ale ja, gdy słyszę „Marketingowe Podsumowanie Tygodnia” to zaraz na myśl właśnie przychodzi mi zespół Sprawnego. Chciałbyś, aby Ciebie też wszyscy rozpoznawali po nazwie LIVE-ów? Wciel to w życie.

Zadbaj o wyróżniające się tło

Warto zatroszczyć się nie tylko o to, jak Ty wyglądasz, ale również o to, co znajduje się za Tobą. I oczywiście, w przypadku spontanicznych i nieplanowanych LIVE-ów, masz w tej sytuacji mniejsze pole do popisu. Jeżeli jednak jest to seria, warto zadbać o takie tło, które nie dość, że będzie wzbogacało estetyczną stronę transmisji, to na dodatek ponownie uruchomi w głowach odbiorców kotwicę pamięciową. Tutaj sposobów realizacji może być naprawdę bardzo wiele. Niektórzy swoje LIVE-y przeprowadzają na świeżym powietrzu (zawsze w tym sa...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy