Dołącz do czytelników
Brak wyników

Cannes 2016 YouTube Ads Leaderboard - Lwy YouTube

Artykuł | 16 czerwca 2016 |
196
W związku ze zbliżającym się konkursem Cannes Lions 2016, YouTube ogłasza dzisiaj specjalną edycję Cannes YouTube Ads Leaderboard, złożoną z reklam, które zyskały największą popularność na YouTube od zeszłorocznej edycji festiwalu. Wszystkie wideo z zestawienia były łącznie wyświetlane przez 6,4 milionów godzin i zyskały 403 milionów odsłon!

W związku ze zbliżającym się konkursem Cannes Lions 2016, YouTube ogłasza dzisiaj specjalną edycję Cannes YouTube Ads Leaderboard, złożoną z reklam, które zyskały największą popularność na YouTube od zeszłorocznej edycji festiwalu. Wszystkie wideo z zestawienia były łącznie wyświetlane przez 6,4 milionów godzin i zyskały 403 milionów odsłon!

POLECAMY


Zwycięzcą zestawienia Cannes Lions 2016 YouTube Ads Leaderboard, przygotowanego specjalnie z okazji nadchodzącego ogólnoświatowego święta branży reklamowej, została zabawna kampania mobilnej gry Clash of Clans: Ride of the Hog Riders (Official TV Commercial), w której bohaterowie szykują się do walki. Na drugim miejscu uplasował się nowy gracz w rankingu, czyli Skittles TV Commercial: Bleachers, prezentujący oryginalne ujęcie popularnych słodyczy. Podium zamyka spot adidas: Create Your Own Game feat. Messi, Bale, James, Özil, Müller, Rubio, który zagrzewa widzów do sportowej rywalizacji. W reklamie wystąpili znani sportowcy, jak m.in Leo Messi czy Gareth Bale. Jej hasło przewodnie mówi, że od teraz nie są to już tylko bohaterowie, ale rywale każdego z nas w grze, którą wykreujemy sami.

W rankingu, po raz kolejny, zauważalny jest trend reklam dodających odbiorcom energii i motywujących do działania. Poza adidasem, kolejną z nich zaprezentował Always w kontynuacji kampanii Always #LikeAGirl - Unstoppable, w której zachęca kobiety do przełamywania barier. Badanie przeprowadzone przez firmę na terenie USA w 2015 roku, wykazało, że 72% z nich czuje się ograniczanych przez społeczeństwo. Zarówno dziewczynki, jak i kobiety wskazywały, że są postrzegane jako słabsze od chłopców i mężczyzn oraz nie wolno im np. uprawiać typowo “męskich” sportów. Celem kampanii #LikeAGirl jest przełamanie tych stereotypów.

W zestawieniu zauważalne są także nawiązania do popularnych filmów. Duracell Star Wars Commercial: Battle for Christmas Morning przedstawia, jak z pomocą wyobraźni i baterii, rodzeństwu udaje się uruchomić miecze świetlne i stoczyć zwycięską bitwę w świąteczny poranek. Z kolei w vivo Smart Phone - Minions (TVC), widzimy Minionki układające zabawną choreografię do muzyki odtworzonej ze smartfona vivo.

Trzy kampanie, które znalazły się w rankingu pokazują, w jaki sposób przyciągnąć zainteresowanie widzów przed, w trakcie jak i po wielkim wydarzeniu sportowym. Reklama oficjalnego sponsora Super Bowl, The Chase – Hyundai Super Bowl Commercial | The 2017 Hyundai Elantra prezentuje funkcję głosowego uruchomienia samochodu, która może okazać się wyjątkowo pomocna w trakcie groźnego pościgu. Producent popularnego napoju Mountain Dew w Mtn Dew Kickstart: Puppymonkeybaby | Super Bowl Spot przedstawił własny oryginalny sposób odpoczynku przed telewizorem podczas oglądania rozgrywek. Z kolei spot #Pokemon20: Pokémon Super Bowl Commercial wprowadza widzów w świat, w którym także Pokemony stają do rywalizacji w ramach Super Bowl.

Poniżej prezentujemy pełny ranking Cannes 2016 YouTube Ads Leaderboard:

Lp.

Nazwa

Klient

Agencja kreatywna

Dom mediowy

1

C...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy