Brand hero w komunikacji marki – wymysł czy konieczność? O budowaniu i utrwalaniu wizerunku marki przy pomocy brand hero

Aktualności
Współczesny odbiorca to wymagający odbiorca. W czasach nieustannie zmieniających się sposobów komunikacji, marki ścigają się w pomysłach mających zapewnić im jak najlepszy odzew i reakcje ze strony konsumentów. Nikogo nie dziwi już facebookowy real time, insta stories prowadzone przez samych prezesów marek czy storytelling, za którym kryje się marketing i PR na miarę XXI wieku. A gdzie w tym wszystkim stary, dobry brand hero? Czy to rzeczywiście jedno z tych narzędzi, które efektownie buduje wizerunek marki i skutecznie uzupełnia całość komunikacji czy wręcz odwrotnie – przeżytek, od którego powoli powinniśmy odchodzić? Na ty pytanie odpowiadają eksperci z Grupy LOANDO.

Od Bibendum do żubra

POLECAMY

Kto z nas nie kojarzy Bibendum, uroczego bohatera marki Michelin, który zapoczątkował cały trend na brand hero? Dziś ta kultowa maskotka, znana bardziej jako Michelin Man, ma już 124 lata (debiut w 1894 roku), wciąż pozostając jednym z najbardziej rozpoznawalnych markowych bohaterów na świecie. Przykładów można mnożyć: Mickey Mouse, święty Mikołaj marki Coca-Cola czy Quicky od Nesquicka. Na naszym rodzimym rynku także nie brakuje kultowych postaci: Serce i Rozum, Mały Głód czy Żubr, który wykorzystując postać poczciwego króla lasu podbił serca Internautów (nie tylko koneserów piwa). Nie musimy używać wyszukiwarki, by bez problemu przywołać w wyobraźni postaci reprezentujące wspomniane marki - każda z nich zbudowała bowiem w świadomości konsumentów swą silną, ugruntowaną pozycję. Czy trend na kreowanie wizerunku z wykorzystaniem brand hero nadal jest aktualny?

Brand hero idealny

By zagwarantować naszej „maskotce” sukces i rozpoznawalność, warto najpierw przeanalizować kilka kluczowych kwestii. Począwszy od wyboru odpowiedniej postaci do profilu naszej marki i oferty produktowej oraz w...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy