„Bo do tanga trzeba dwojga” – Content marketing i e-mail marketing to duet idealny!

Temat numeru

Jak w czasach nadmiaru treści stworzyć chwytliwy content i dotrzeć z nim przez skrzynkę pocztową prosto do serca odbiorcy? Nie jest to łatwe zadanie. Zwłaszcza teraz, gdy w ciągu minuty na całym świecie wysyłanych jest ok. 197 mln e-maili. Systematyczne tworzenie wartościowego i wyróżniającego się contentu to poważne wyzwanie, ponieważ wiele firm nie ma opracowanej strategii content marketingowej. Z artykułu dowiesz się, jak w siedmiu krokach stworzyć angażujące treści i dotrzeć z nimi do odbiorców skrzynek elektronicznych.

Krok 1. Stwórz strategię

Każde działanie marketingowe powinno być poprzedzone stworzeniem planu zgodnego z wypracowaną strategią marketingową i biznesową firmy. Podobnie jest z e-mail marketingiem. Planowanie kampanii mailingowych należy oprzeć na przemyślanych rozwiązaniach content marketingowych, w których jasno i dokładnie określisz główny cel wiadomości, aby później dopasować do niego również sposób przekazu. Do najpopularniejszych celów e-mail marketingu zalicza się:

POLECAMY

  • zwiększenie zaangażowania klientów,
  • up- i cross-selling,
  • zaproszenie do dołączenia do programu lojalnościowego,
  • edukację,
  • poinformowanie o promocji,
  • ratowanie porzuconych koszyków.

Dobrze opracowana strategia content marketingowa powinna łączyć ze sobą wszystkie prowadzone działania e-mail marketingowe, a także stawiać klienta i jego potrzeby w centrum działania. Jak wiadomo, klientocentryczność jest silnie związana z personalizacją. Twój odbiorca oczekuje takich treści, które będą dokładnie dopasowane do jego potrzeb. Komunikaty wysyłane na oślep nie przyniosą efektów. Dlatego musisz dopasować content do danych, które posiadasz na temat osób znajdujących się w Twojej...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy