Analityka 2025. Sześć wniosków z roku 2024, które przeniosą Twoje kampanie na wyższy poziom

Temat numeru

Rok 2024 zapamiętamy jako przełomowy w marketingu online. Wymuszenie stosowania Consent Mode przez Google, wzrost anonimizacji ruchu, wzrost konkurencji i stawek CPC we wszystkich ekosystemach czy w końcu pojawiające się coraz częstsze problemy ze wzrostem sprzedaży biznesów e-commerce, z segmentu B2C czy B2B, sygnalizują, że przyszłość może być trudniejsza niż przeszłość.

Korzystając z doświadczeń Conversion przygotowałem sześć wniosków oraz jedno twierdzenie podsumowujące. Każdy z wniosków zakończony jest zadaniami do „zaopiekowania” wewnątrz Twojej organizacji. Zrealizuj je wszystkie, a w najbliższym roku Twoje kampanie wejdą na nowy poziom. Poziom na miarę nadchodzących wyzwań.

POLECAMY

1. wniosek: AI to nie przyszłość. To teraźniejszość marketingu online. Karm AI danymi kluczowymi dla Twojego biznesu

Modele językowe z każdą nową wersją coraz bardziej zachwycają i jednocześnie przerażają. Jednak AI to nie tylko efektowne „LLM-y” – czyli oprogramowanie, z którym możemy czatować w języku naturalnym. To również rozwiązania, które znamy w marketingu online już od dłuższego czasu, tj. kampanie Google Ads Performance Max, Google Ads Smart Bidding czy Meta Ads Advantage+. Nawet jeżeli nie korzystasz jeszcze z AI do produkcji contentu, reklam display czy wideo, to prawdopodobnie korzystasz z AI przy zarządzaniu kampaniami opartymi na systemach aukcyjnych, takich jak Google Ads, Meta, TikTok, LinkedIn, Allegro, Amazon, Bing czy wszystkie systemy kategorii programmatic.
Do poprawnego ich działania niezbędne są dane. Dane, na których można polegać. Mierzą one KPI dobrane do celów kampanii oraz całego procesu marketingowego i sprzedażowego, a nie tylko jego finalnego efektu, tj. transakcji czy zostawienia kontaktu.
Taki finalny cel naszej strony czy aplikacji mobilnej nazywamy „konwersją”. Natomiast przed „skonwertowaniem” użytkownik musi przejść wcześniejsze etapy lejka, takie jak w przypadku procesu e-commerce: dodanie do koszyka czy wybranie opcji dostawy i płatności. Spełnienie tych zdarzeń nazywamy „mikrokonwersją”.
Mierząc mikrokonwersje, każda kampania może być analizowana w kontekście realnego dla niej celu, a systemy AI optymalizują je, bazując na odpowiednich danych. Gdy ich nie mierzymy i nie aktywujemy dla systemów AI, to działania autobiderów, podpowiedzi, insightów czy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy