Dołącz do czytelników
Brak wyników

7 sposobów na zwiększenie sprzedaży pod koniec roku

Artykuł | 12 grudnia 2014 |
185
1.   1. Dostarcz informacji i inspiracji  

1.   1. Dostarcz informacji i inspiracji  

POLECAMY


E-maile wysyłane w okresie świątecznym powinny być przesycone odpowiednim klimatem i zawierać inspirujące oferty oraz pomysły na prezenty, które oczywiście łączą się z daną branżą. Przesłanie klientom odpowiednio dobranych informacji i usług pozwala złagodzić "świąteczny stres", który dotyka wielu kupujących. Dobrym pomysłem jest na przykład umieszczenie zakładki bądź linku "pomysły na prezenty" w każdym ze świątecznych e-maili.

Świąteczne kalendarze, countdowns (dynamiczne grafiki informujące o czasie, jaki pozostał do zakończenia promocji, czy – w tym wypadku – do świąt), jak również inne wyjątkowe elementy zawarte w newsletterze, są kolejnym sposobem przyciągania uwagi rozgorączkowanych konsumentów. Potencjalni kupujący są bardziej niż zwykle wdzięczni za dokładne informacje dotyczące cen i czasu dostawy, możliwości zwrotów, najbliższych lokali stacjonarnych, godzin ich otwarcia oraz numerów infolinii. Należy pamiętać o tym, że większość kupujących, zanim dokona zakupu w tradycyjnym sklepie, sprawdza niezbędne informacje online.

 

2.  Publikuj recenzje klientów


W dobie social media, treść stworzona przez samych użytkowników jest kluczem do udanego marketingu szeptanego. Czy może bowiem być coś bardziej przekonującego, niż pozytywna recenzja autorstwa zadowolonego klienta? Załączenie rekomendacji produktu w świątecznym komunikacie pozwoli wzbudzić zaufanie i wpłynąć na ostateczną decyzję klienta o zakupie. Zawarcie komentarzy i opinii w e-mailach wysyłanych pod koniec roku może zostać przeprowadzone zarówno manualnie, jak i automatycznie.

Wielu marketerów posiada przygotowane już wcześniej recenzje klientów, w postaci ich komentarzy zamieszczanych na Facebooku czy forach użytkowników. Mogą one jednak zostać również wygenerowane w krótkim czasie poprzez e-maile i inne kanały social mediowe. Ponadto, dobrym sposobem na zdobycie takich recenzji, jest wykorzystanie opinii klientów poprzez regularne prośby o informacje zwrotne po każdym zakupie.

 

3.    Pamiętaj o odpowiednim czasie wysyłki

Odpowiedni czas wysyłania e-maili jest bardzo ważny, a ten dotyczący kampanii realizowanych  pod koniec roku, szczególnie. Pomocą w wyborze odpowiedniego terminu realizowania świątecznych kampanii e-mail marketingowych może być informacja na temat efektywności tych działań w poprzednich latach. Skupienie się na najbardziej aktywnych dniach danego okresu pozwoli osiągnąć lepsze wyniki otwarć, zwiększając tym samym szanse na wygenerowanie najwyższych zysków. W przypadku, kiedy działalność firmy wiąże się z wysyłką prezentów świątecznych, należy wziąć pod uwagę święta krajowe i międzynarodowe oraz szczególne wydarzenia, jak na przykład Mikołajki, które będą mieć znaczenie dla terminu dostarczenia paczki do odbiorcy. Uwzględnianie tego typu dat pomoże odpowiednio zaplanować wysyłki newslettera. Dodatkowa informacja, że zbliża się ostatni moment na złożenie zamówienia z gwarancją jego dostarczenia na czas, na pewno zmotywuje naszych odbiorców do dokonania  zakupu.

 

4.    Zarządzaj częstotliwością wysyłania e-maili

Firmy, które generują większość swojego zysku pod koniec roku, zazwyczaj zwiększają liczbę wysyłanych newsletterów w celu regularnego informowania klientów o swojej ofercie. Należy mieć jednak przy tym cały czas na uwadze najważniejsze wskaźniki KPI.  Odnosi się to zwłaszcza do mogącej rosnąć liczby anulowań subskrypcji oraz zwrotów wywołanych mailingami. Głównym powodem wzrostu rezygnacji z newslettera oraz zwiększonej ilości zwrotów może być zbyt duża częstotliwość wysyłek. W uporaniu się z tym zjawiskiem może pomóc tak zwane centrum preferencji, gdzie klienci mają możliwość indywidualnego określenia, jaka częstotliwość otrzymywania e-maili ich interesuje.

 

Doświadczenie wyraźnie pokazuje, iż silny branding przynosi pozytywne efekty, nawet przy wysokiej częstotliwości wysyłki. Należy dołożyć wszelkich starań, aby klient od razu widział w skrzynce i oknie podglądowym, że wiadomość dotyczy danej marki i że stanowi ofertę premium. Jest to możliwe do osiągnięcia przede wszystkim za sprawą wiadomości zawierających znaną odbiorcom nazwę nadawcy oraz logo wraz z dodatkowymi, atrakcyjnymi elementami graficznymi firmy - najlepiej znanymi konsumentom z innych kanałów marketingowych.


5.    Zaufaj mocy segmentacji

Który segment bazy najlepiej sprawdził się w ciągu ostatnich tygodni roku, a który
w trakcie całego? Odpowiedzi na tak postawione pytania są wyjątkowo istotne dla planowania kampanii e-mail marketingowych realizowanych w trakcie okresu świątecznego. To dzięki nim możliwe jest stworzenie odpowiednio dostosowanej oferty, skierowanej do najbardziej aktywnych klientów. W okresie tym, w...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy