2022 – czy to już rok Google Analytics w wersji 4?

Temat numeru

Nowy rok to zawsze pewne nowe postanowienia. Kalendarz wyznacza nam często przystanki albo ważne etapy w naszym życiu. W pewnym sensie tak samo jest w biznesie. Właściwie obecnie kalendarz nie wyznacza firmom już tylko ważnych etapów ale coraz częściej pokazuje, jak bardzo w tyle jesteśmy za zmieniającymi się zachowaniami konsumentów i trendami rynkowymi. A w zakresie mierzenia działań użytkowników internetu jesteśmy, niestety, dość daleko w tyle. Czy nowa generacja Google Analytics, czyli Google Analytics 4, jest w stanie choć trochę zmniejszyć dystans do konsumentów i przybliżyć nas do bardziej efektywnego i realnego mierzenia ich zachowań? Czy rok 2022 będzie przełomowy w zakresie analityki internetowej? Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie.

Zmiany, zmiany, zmiany

Dzisiejszy świat jest inny. Pandemia przyspieszyła jeszcze bardziej dynamikę digitalizacji biznesów. Zakupy w internecie stały się powszechne we wszystkich prawie grupach społecznych i wiekowych. Duża część konsumentów nie wróciła do tradycyjnych zakupów w skali sprzed pandemii. Za tym trendem podąża także biznes i próbuje się dostosować. Liczba nowych podmiotów, jakie weszły na rynek e-commerce, nigdy nie była tak duża jak w 2020 r. W 2021 r. trend trochę się wypłaszcza, ale zmiany w podejściu do prowadzenia biznesu na stałe z nami zostały. Siła sprzedażowa internetu też nigdy nie była tak duża. 
 

POLECAMY

Rys. 1. Universal Analytics a Google Analytics 4. Źródło: opracowanie własne


Z kolei ani marketing, ani narzędzia do mierzenia zachowań użytkowników internetu nie nadążają już od paru lat (jeśli w ogóle kiedyś nadążały) za ciągle zmieniającymi się zachowaniami użytkowników. 
Powszechne zjawisko tzw. cross-device, czyli wykorzystywania wielu ekranów (urządzeń) przez konsumentów podczas podejmowania decyzji zakupowych spowodowało, że coraz trudniej ocenić...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy