Dział: Trendy w digitalu

Sections
Clear
Brak elementów
Edition
Clear
Brak elementów
Type of content
Clear
Brak elementów
Sorting

Blockchain (łańcuch blokowy)

Blockchain to technologia tzw. łańcucha bloków, która służy do przechowywania oraz przesyłania informacji o transakcjach zawartych w sieci.

Read more

Voice recognition

Voice Recognition to technologia, która umożliwia identyfikację, analizę i interpretację ludzkiej mowy; jest alternatywną metodą interakcji w relacjach człowiek–urządzenie (humant-to-machine).

Read more

Augmented reality (AR), czyli rozszerzona rzeczywistość

AR (z jęz. ang. augmented reality) – to tzw. rozszerzona rzeczywistość, która dzięki zastosowaniu obrazu z kamery łączy świat rzeczywisty z wirtualnym. Najczęściej korzystamy z niej przy pomocy smartfonów.

Read more

Projektowanie mobile first – fakty i mity o trendach WWW w czasach smartfonów i tabletów

Ostatnich kilka lat było rewolucją dla sposobu, w jaki korzystamy z internetu. Komputer, przez wiele lat jedyne narzędzie łączące nas z siecią, coraz rzadziej jest w tym celu wykorzystywany. Jego rolę konsekwentnie przejmują urządzenia mobilne, wymuszając zmiany zarówno w obszarze technologii, jak i projektowania serwisów internetowych. 

Read more

Virtual reality, czyli wirtualna rzeczywistość

VR (ang. virtual reality), czyli tzw. wirtualna rzeczywistość, która dzięki wykorzystaniu specjalnych okularów przenosi użytkownika w inny, wykreowany sztucznie, wymiar (np. rozrywka i gry dostępne dzięki Oculus Rift). Rzeczywistość wirtualną uzyskuje się przede wszystkim poprzez generowanie świata graficznego połączonego z efektami audio. Dużo mniej popularne są doznania zapachowe czy dotykowe.

Read more

Big data – big possibility

Big data to koncepcja, która zakłada analizę złożonych zbiorów danych. Bazuje ona – w ramach aktywności marketingowych – na przetwarzaniu informacji dotyczących zachowań odbiorców celem optymalizacji komunikacji i dopasowania jej do potrzeb konsumentów. Skuteczność działań w ramach big data bazuje nie tylko na posiadaniu informacji, ale także wnioskowaniu opartym na różnych źródłach danych.

Read more

NFC (near field communication)

Już ponad 2 godziny dziennie spędzamy na naszych urządzeniach mobilnych. Co więcej, około 60% odsłon według badań Gemiusa realizujemy za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Jakie możliwości kryje przed nami świat mobile'a?

Read more

Sztuczna inteligencja (AI, Artificial Inteligence)

Artificial intelligence to symulacja inteligencji człowieka przez maszyny. Celem AI jest dążenie do zastąpienia człowieka przez wyspecjalizowane, sztuczne twory. Ma to szczególne zastosowanie w przypadku powtarzalnych, rutynowych oraz monotonnych procesów i prac.

Read more

Sztuczna inteligencja a uczenie maszynowe

W ostatnim czasie do najgorętszych haseł związanych z cyfrową transformacją i innowacją zdecydowanie można zaliczyć sztuczną inteligencję (AI, Artificial Intelligence) oraz uczenie maszynowe (ML, Machine Learning). Oba te pojęcia wykorzystywane są często zamiennie, jednak nie są one tym samym, dlatego warto więc zadać pytanie o to, czym się różnią?

Read more

Zacznijmy inaczej, czyli strategia reverse thinking jako klucz do efektywnej komunikacji

O tym, że żyjemy w czasach permanentnego potopu informacji, nikogo nie trzeba przekonywać. Współczesny konsument styka się nawet z 20 tysiącami (!) komunikatów reklamowych. Zapamięta tak naprawdę zaledwie kilka procent z nich. Chcesz być w tej grupie i sprzedać swój produkt? Przestań popełniać podstawowy błąd. Wystarczy, że popatrzysz na strategię marki i cały proces od… końca.

Read more

OK, boomer? Dlaczego należy przestać myśleć o pokoleniu silver w sposób stereotypowy?

Czy wiesz, że osoby 55+ stanowią 22% wszystkich internautów, co czyni ich najliczniejszą grupą w polskim internecie? Nie jest to jedyny powód, dla którego warto przyjrzeć się jej dokładniej i zrozumieć, że nadszedł czas, żeby docenić ją pod kątem marketingowym.

Read more

Drony

DRON, czyli bezzałogowy statek powietrzny (z jęz. ang. drone lub unmanned aerial vehicle UAV), to autonomicznie lub zdalnie sterowany, bezzałogowy obiekt latający wykorzystywany głównie do obserwacji, rejestracji obrazu czy transportu określonych przedmiotów.

Read more