Augmented reality (AR), czyli rozszerzona rzeczywistość

Trendy w digitalu

AR (z jęz. ang. augmented reality) – to tzw. rozszerzona rzeczywistość, która dzięki zastosowaniu obrazu z kamery łączy świat rzeczywisty z wirtualnym. Najczęściej korzystamy z niej przy pomocy smartfonów.

Po co?

Przykłady zastosowań AR:

POLECAMY

  • przemysł motoryzacyjny i tzw. head-up display, czyli prezentacja istotnych z punktu widzenia kierowcy informacji na przedniej szybie auta; oprócz wygodnego przedstawiania danych dotyczących choćby prędkości i jej ograniczeń poprawia także bezpieczeństwo – kierujący nie musi odrywać wzroku od tego, co dzieje się na trasie,
  • sztuka i turystyka – eksponaty oraz punkty na trasie mogą być oznakowane i prezentować fakty historyczne.
  • usługi – prezentacja przestrzeni do wynajmu l...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy